Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vill ha hjälp och råd. Tömkör min femåring sen ett år tillbaks han var tidigare aldrig tömkörd innan jag köpte honom så vi har jobbat...
Svar
13
· Visningar
3 164
Senast: mackan
·
E
Träning Hur, i vilken ordning, sätter hästen ner skånkerna när han går i en korrekt öppna resp. sluta i skritt ute på spåret? Någon som har en...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Egonson
·
Träning jag var med på någon vet bes så jag undrar vad ingår i vet bes på häst.Jag har inte gjort det själv på dom jag har fått eftersom fått är...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Nora
·
M
Träning Har alltid tyckt det är kul med undersökningar :angel: Därför kommer här en liten undersökning om hur ni har det i och runt ert...
Svar
18
· Visningar
1 363
Senast: Hallonsoda
·
Träning Igår vågade jag mig med myyycket ångest iväg till ridbanan med Vision (som är T-märkt och inte ska jobbas varken på böjda spår eller med...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: overtyre
·
M
Träning hejsan. Jag har ett sto som är rätt så lätt skrämd och väldigt osäker av sig när hon går ensam eller står ensam i stall/hage. Någon...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: knasan
·
O
Träning fick höra ett sätt som en tränare X gör som tydligen "ska fungera". dvs att i utbildningstadiet binda fast fölet/unghästen vid en stadig...
2
Svar
32
· Visningar
3 679
Träning ..och det går inget bra. känner en liten tjej på åtta år som rider på ridskola en gång i veckan, och sedan får låna min ponny ibland...
2
Svar
32
· Visningar
2 137
Senast: Trissa
·
M
Träning När vi köpte Totte slet han sig ett par ggr i gången, det blev bättre och bättre och till slut stod han ganska lugnt där. Nu har han...
Svar
5
· Visningar
911
Träning Tänkt skriva in en del "problem" som man ibland stöter på till vardagen med hästen. Om ni kan får ni gärna skriva hur man ska hantera...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Egonson
·
Träning Hoppas tråden hamnar rätt! Jag var i hälsingland nu i helgen för vi har hus där och så... Men det finns knappt några hästar när man...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Seabaz
·
Träning När min gubbe går i grimman. Då drar han och sliter frammåt mamma. Skall jag markera och dra tillbaka ? Eller hur skall jag göra...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Rotterö
·
P
Träning För några veckor sedan köpte jag en femårig fullblodsvallack. Han är helt underbar förutom att vi nu upptäckt att han väver (ingenting...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Smulan75
·
T
Träning Hej! Nu efter sommaren ska jag sätta igång min pålle igen efter betet och undrar hur jag bygger upp hans muskler och kondition på bästa...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: _Runaway_
·
J
Träning Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig tolka ett beteende min häst har: När jag leder min häst från och till hagen så brukar han...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: skuggi
·
K
Träning hur stretcha man sin häst? och massage hur gör man det? finns det någon webbsida där man kan läsa?
Svar
5
· Visningar
907
Senast: v_NiniZ_v
·
M
Träning jag har ett varmblodssto som jag nyligen har börjat rida med repgrimma och rep med gott resultat. Hon lyssnar mycket bättre men det är...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: sweet_extraa
·
M
Träning Hej. Har en relativt lättlastad häst....behöver lite stöd med linor bak och att man inte drar in honom i transporten...utan att man...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: MartinaN
·
Träning får hem två hästar på måndag som inte tidigare har träffats. de har inte heller varit hos mig innan. så ingen känner sig hemma. det är...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Lazio
·
Träning Nu har valacken äntligen fått två kompisar i sommarhagen! :) Jag är så lycklig för hans skull! Apocalypse, som han heter, har gått...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: BuenoBull
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka