Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hoppas tråden hamnar rätt! Jag var i hälsingland nu i helgen för vi har hus där och så... Men det finns knappt några hästar när man...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Seabaz
·
Träning När min gubbe går i grimman. Då drar han och sliter frammåt mamma. Skall jag markera och dra tillbaka ? Eller hur skall jag göra...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Rotterö
·
P
Träning För några veckor sedan köpte jag en femårig fullblodsvallack. Han är helt underbar förutom att vi nu upptäckt att han väver (ingenting...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Smulan75
·
T
Träning Hej! Nu efter sommaren ska jag sätta igång min pålle igen efter betet och undrar hur jag bygger upp hans muskler och kondition på bästa...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: _Runaway_
·
J
Träning Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig tolka ett beteende min häst har: När jag leder min häst från och till hagen så brukar han...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: skuggi
·
K
Träning hur stretcha man sin häst? och massage hur gör man det? finns det någon webbsida där man kan läsa?
Svar
5
· Visningar
907
Senast: v_NiniZ_v
·
M
Träning jag har ett varmblodssto som jag nyligen har börjat rida med repgrimma och rep med gott resultat. Hon lyssnar mycket bättre men det är...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: sweet_extraa
·
M
Träning Hej. Har en relativt lättlastad häst....behöver lite stöd med linor bak och att man inte drar in honom i transporten...utan att man...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: MartinaN
·
Träning får hem två hästar på måndag som inte tidigare har träffats. de har inte heller varit hos mig innan. så ingen känner sig hemma. det är...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Lazio
·
Träning Nu har valacken äntligen fått två kompisar i sommarhagen! :) Jag är så lycklig för hans skull! Apocalypse, som han heter, har gått...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: BuenoBull
·
C
Träning Jag har en nordsvensk travare på tillridning. (ej travtränad) Hästen är helst fantastisk i vänstervarv. Han klarar samling...
Svar
4
· Visningar
1 304
M
Träning Jag har en medryttarhäst, ett stort halvblodssto, som tidigare alltid varit jättesnäll, men nu har hon börjat stegra sig. Förut var hon...
Svar
15
· Visningar
1 368
Senast: Aeternum
·
M
Träning Jag måste bara säga detta! I torsdags var jag och hälsade på mitt 4 åriga sto, Bonita, som är på inridning. Hon har varit där i ca 3...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning I dag tog vi ut stot på 15 minuter skritt promenad utan fölet. Det fungerade mycke bra. Hon var ko lugn. Fölis gmäggade visserligen i...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: orpaskorpan
·
T
Träning I går hade jag en clicker-expert ute på besök i stallet. Hon har tidigare bara clickat på höns, getter och apor men föreläser om...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: skuggi
·
K
Träning hur många dagar i veckan tycker ni är lagom för långa härliga skrittrundor? jag ska försöka få mera muskler på pärlan och har fått...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Zuzzi
·
T
Träning Jag har en häst (5år) som bockar väldigt mycket. Jag har provat det mesta tror jag, driva på , stanna henne osv. Har tänkt på om det...
Svar
14
· Visningar
1 164
Senast: Glad67
·
Träning Nu har jag hållt på i flera dagar med att försöka få på min häst grimman i sommarhagen. :( Om jag lyckas komma i närheten av min häst...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: Einar
·
Träning Jag har en valack på 13 år , han är en fd travare som varit inriden sen han var ca 9 år gammal. Har skuttat över 50 cm både i skogen...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Asa_S
·
Z
Träning igår när jag red och jag tror att hästen började sätta under sig fick jag en känsla av att jag fick mindre "skjuts" ur sadel, kan jag...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: *mathilda*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama