hur gör ni som har hästar långt norrut?!

Sv: hur gör ni som har hästar långt norrut?!

Jga å min ena häst red efter en väg, efter ett tag blir hästen nervös å börjar piaffera, då ser jag en stor , brun sak som smyger efter oss på andra sidan vägen.Eftersom jag inte vill att hästen ska börja skena för att det kan väcka björnens jakt instinkt så sitter jag av å leder hästen hem, känner att jag har mer kontroll då.
Hade ändå inte hunnit springa hem med en liten isis när en björn sätter fart efter en, å jag vet inte när den slutade följa efter oss.Kollade inte bakåt :crazy:

Vadå är inte en häst snabbare än en björn? Hur fort kan dom springa?
Nu vågar jag verkligen inte ta med min häst upp till norrland :eek:

Man räknar väl att en björn kan komma upp i en fart av 50 km, så om du vill ha en chans att springa ifrån en sån så rekommenderar jag ändå att du införskaffar ett engelskt fullblod :angel:

En björn lär ju inte orka springa i 50km i timmen så länge?
En häst lär väl också kunna komma upp i den hastigheten och hålla den någon minut. Men en häst lär väl vara mer uthållig än en björn. Och björnen lär väl tröttna på att jaga.....

Men jag vet inte och det spelar ju inte såå stor roll heller just nu.

Men jag fundelerar lite bara.... Fast risken är väl inte så stor att möta björn... men ja ändå.. räddhare som man är... :crazy:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 627
L
Hästmänniskan Hoppas jag har lagt denna tråd i rätt forum, men annars får moderator flytta den :) Jag har min foderhäst tillsammans med min syrras...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Love_Maya
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 264
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama