Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur gjorde ni när ni skulle lära er häst galopp? Ska snart börja med det hade jag tänkt med kallblodstravarna jag rider.
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 257
Senast: maskrosen
·
S
Träning Som ni somliga säkert läst så har ju min häst fått kissing spines. Han har även problem med bakknäna nu, ingen vet varför. Och jag...
Svar
16
· Visningar
1 568
Träning Vilka "grupper" finns det inom ridskolan? Från nybörjare till mer avancerad? Vad är det som krävs i nybörjargruppen för att ridläraren...
Svar
8
· Visningar
1 279
Senast: Malle Palle
·
R
Träning Till exempel om man har ridit ett dressyrpass på någon plan någonstans, ridbana eller ridhus eller åker eller vad som helst. Och sen ska...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Roheryn
·
S
Träning jag å min kallblodstravare på clinic med John Moore sex st hästar med människo problem då ;) ,jag var den enda som bar hjälm å jag...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Jag ska börja rida på ridskola snart. Har ridit ett år privat men vill lära mig mer utöver det jag kan. Har ni några boktips för...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: jessie90
·
E
Träning Vi ska kanske köpa 2 hästar nästa sommar. De ska kunna hoppa, vara ganska bra i dressyr och körning. Vi hade tänkt köpa en New Forest...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: superstar
·
K
Träning provar att lägga den tråden här.. skrivs mycke om överbyggda hästar. Vad är det fördelar och nackdelar med att vara överbyggd fram eller...
Svar
19
· Visningar
4 292
Senast: Fiorano
·
L
Träning Hej igen Jag undrar om man kan dela på två hästar 8 och 10 år,som har gått tillsammans hela livet,och som nästan aldrig varit ute på...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Alexandra_W
·
F
Träning Ni som var på hans clinic - precis HUR lasttränade han hästen? Beskriv! :bow:
Svar
10
· Visningar
2 834
Senast: Bena
·
Träning Har ni några bra övningar för en pigg häst som gärna vill springa iväg och krånglar på rakt spår (på volten går det bra men på rakt spår...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: HubbNubb
·
L
Träning är det bara jag som ibland tycker synd om alla ridskolehästar ? :crazy: .. Jag menar dom gör ju samma sak sak dag ut och dag in,knatar...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 543
Senast: cactuspower
·
M
Träning Ska snart åka och hämta Bonita som varit på inridning. Äntligen kommer hon hem!! :love: Har saknat henne jättemycket nu under de 4...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Matilda_o_Bonita
·
S
Träning Här kommer en fråga som är ganska tung... Jag har en skadad häst som har stått i ett år nu.. Jag ville verkligen ge honom tid att bli...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: jennis
·
S
Träning Jag är urless på min medryttarhäst, Hon biter mig! Men vad ska man göra då? Jo, ge dem en rejäl hörvel så dom inte gör om ett. Det...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Stopek
·
K
Träning Hej Funderar lite över mitt arabsto om hon är dominant eller om det är pågrund av osäkerhet. Hon har gått tillsammans med ett annat...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: kbr
·
J
Träning Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig tolka ett beteende min häst har: När jag leder min häst från och till hagen så brukar han...
Svar
17
· Visningar
2 489
Senast: Yrja
·
K
Träning Min häst jobbar bra med hela kroppen i dressyren förutom att hon går över tygeln med huvudet. jag har bara haft henne några månader och...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: Magica
·
Träning På gården där jag jobbar nu har vi tre föl och runt tio unghästar. Fölen är bara ett par veckor gamla och jag vill gärna vänja dem vid...
Svar
7
· Visningar
1 431
Senast: danilo
·
Träning Nu har jag hållt på i flera dagar med att försöka få på min häst grimman i sommarhagen. :( Om jag lyckas komma i närheten av min häst...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 223
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar