Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning kom till stallet igår för att ta hand om min sommar häst, han hade två lösa bakskor. de var itne så lösa så att man kunde dra av dem...
Svar
7
· Visningar
4 456
Senast: älgen
·
Träning Har ni några tips om hur man kna få en häst mindre huvudskygg? :confused: mvh Isabelle skötare på en väldigt huvudskygg häst. :smirk:
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Rubinen
·
D
Träning Jag har precis påbörjat igångsättning av en 22-årig fjordkorsning. Jag och ägaren är överens om att jag ska skritta på långa tyglar i...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Totola
·
J
Träning Har ni några bra idéer på lager? Min häst har alltid varit lat av naturen men tidigare ägare har hållit honom i "herrans tukt och...
2
Svar
28
· Visningar
3 403
Senast: __Stilett__
·
H
Träning HUR lär man en häst att rygga?
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Morotsbiten
·
Träning Har hört olika om vilken sida i transporten hästen ska stå på. Båda har argument och här står jag och har ingen aning om hur man ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 313
Senast: Labero
·
N
Träning Jag velade lite först. Ska jag eller ska jag inte lägga in ytterligare en "svårlastad häst-tråd"? Men varje häst har ju sina egna...
2
Svar
24
· Visningar
1 889
Senast: fnillson
·
Träning Nej, jag tänker naturligtvis inte göra det. En häst i min närhet hade för ett år sedan en fint musklad, välformad rygg. Idag när jag...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Akustik
·
K
Träning Hej svejs i sommarvärmen! Min dotter (10, snart 11) skulle behöva lära sig hoppa. Hon har tidigare gått på ridskola, men eftersom vi...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 940
Senast: Arwyn
·
Träning jag har en häst som har ståt ganska så långe pga av att ingen har haft tid med den. ja har även flera att ta hand om. men eftersom min...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Mjola
·
O
Träning Min häst, samt två andra hästar som står på samma bete skall nu sättas igång efter 2 veckors sommarbete. Vi har planerat att sätta...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: shampiz
·
Träning Vad är ert absolut svåraste i ridningen? För min del är det - förutom att jag sitter som en kratta - hörnpasseringar. Jag kan...
2
Svar
39
· Visningar
2 180
Senast: Tican
·
Träning Jag vet att denna tråden kanske egentligen borde ligga under hästhantering, men jag har försökt där och inte fått så många svar, så jag...
Svar
4
· Visningar
2 410
Senast: Thera
·
Y
Träning Hejsan! Jag undrar om ni skulle kunna komma med förslag på träningsschema för en totalt outbildad och otränad varmblodstravare. Han...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Mysaan
·
Träning Varför tror så många att så fort man nämner ordet NH att man menar att man jagar iväg hästen runt runt bara? :confused: Och varöfr...
Svar
14
· Visningar
1 407
Senast: Aliche
·
J
Träning Hej, Jag undrar hur ni brukar göra när ni transporterar erat sto med föl? Ska iväg i helgen med sto och föl på ett annat bete. Dom...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: Stopek
·
H
Träning Vad gör ni om hästen stegrar för att få den sluta? Menar inte hur jag ska få ner den på marken så fort som möjligt, utan hur jag blir...
2
Svar
30
· Visningar
2 622
Senast: Lazio
·
S
Träning Har senaste tiden ägnat en del tid på att fundera över en unghäst (ca 3-5år) som jag hanterade en del när jag jobbade på ridskolan. Han...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: saen
·
I
Träning Vet ni om det finns någon lag på hur stor hage man måste per häst ?ex 2 hästar måste minst ha 1 hektar??? :confused: Nyfiken :smirk:
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: pimy
·
I
Träning Hej. Jag har köpt min häst för ca två månader sedan. Första månaden gick allt bra, sedan började hon stanna mer och mer när jag red ut...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: immabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama