Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ett kallblod på 8 år som är inriden men inte skolad. Jag försöker att lära henne vad tävligsinstinkter är men hon har inte...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Arwyn
·
Y
Träning Japp! Nu är det snart hög tid (i slutet av veckan troligen) att hämta hem mitt lilla odjur som jag köpt, och detta medför vissa problem...
2
Svar
37
· Visningar
2 844
Senast: Ynthe
·
Träning Jag har en häst över sommaren, på bete. Han är en D-ponny, valack, arabkorsning född -99. Han står i vanliga fall på en ridskola där de...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: Elin_B
·
Träning När jag longerar Tor "Herman" så faller han in med baken och ut med framdelen. går även utåtställd. :confused: vad kan det bero på...
2
Svar
22
· Visningar
1 762
Senast: Akustik
·
L
Träning Som de flesta andra hästar så är även min pålle lite sned, har jobbat mkt för att rätta till detta och det blev allt bättre. Men efter...
Svar
12
· Visningar
1 319
Senast: martina
·
Träning Hur gör man får att få bäst fettförbränning på en häst under ridning? Är det att trava? Om man joggar som människa så bränner man ju mer...
Svar
6
· Visningar
1 499
Senast: Chili
·
Träning Många som rider verkar ha någon magisk tidsgräns på sina ridpass, tex att de måste rida en timme - annars ger det ingenting... Andra...
Svar
12
· Visningar
950
Senast: mimus
·
S
Träning Problem: hästen är ovillig att byta till vänster varv på lång lina. Även lös i rundcorall. Arabsto på fyra år. Jag backar en...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Snicks
·
T
Träning Har precis flyttat min häst till ett nytt stall pga att jag har flyttat hem och avslutat min praktik i ett stall. Där gick det jätte bra...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: avslutat medlemskap
·
N
Träning Mitt söta lilla sto (157cm, 7 år, halvblod) har vilat ett tag (...och får vila ett tag till pga att vi måste byta sadel - hon har växt...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: equitouch
·
Träning Jag skall börja planera för att så smått sätta igång mitt sto efter fölningen. Bra tipps på att bygga upp henne lugnt och försiktigt...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: mizz_Kalmar
·
J
Träning Hur ber man om lov innan man ska ex. gå in till hästen i boxen? Och hur vet man att hästen ger sitt godkännande?? MVH Hanna
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 979
Senast: LIA
·
I
Träning Idag lyckades jag tappa min häst efter att vi hoppat över ett dike var för sig, väldigt klantigt... Han drog iväg rakt ut på åkern och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 107
Senast: Nun
·
Träning Min häst blev nyligen släppt i sin nya flock, och blev väl rätt jagad det första dygnet... Men ingen större skada skedd tack och lov...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Dreamer
·
Träning Flock beteende -vill inte va i en del av sommarhagen....! långt... Vår valack flock vill av någon anledning inte vara i den sommar hage...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: mackan
·
T
Träning Jag vill ha hjälp med att döpa min lilla häst...=) vill ni hjälpa mig? :banana:
2 3
Svar
54
· Visningar
3 310
Senast: v_NiniZ_v
·
M
Träning Jag (med stöd av mamma) håller på att utbilda ett 4 årigt korsningssto vbl/nsv. Hon är både riden och körd och är hur snäll som hälst...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: Matilda_o_Bonita
·
V
Träning Jag håller på att skola om min lilla tös Frida från travare till ridhäst. Hon är ruskigt bra på att hoppa, fin teknik och arbetar där...
2
Svar
21
· Visningar
2 132
Senast: v_NiniZ_v
·
C
Träning jag skulle villja ha lite tips på olika sittsövningar när man blir longerad? det är en yngre tjej så det får inte vara för svåra...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: gilli
·
Träning På fredag ska jag hämta hem en 1-årig russhingst. Han har åkt transport korta sträckor ett par gånger tidigare och det har gått bra...
Svar
6
· Visningar
1 452
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama