Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Eller egentligen så tog han inte ut stegen ordentligt. Upptäckte detta när jag skulle longera lite innan ridning i förgår. Så i går fick...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Breccia_
·
Träning Sitter o kollar lite bilder från dagen, och sitter o funderar på hur man egentligen kan se att hästen går på bogarna. Ibland kan man...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: SannaV
·
Träning Ok,en fråga.. Om ett föl är ca 3 mån gammal och stoet är ridet med fölet sen fölet var 1-2 veckor gammal,4-6 dgr/v ,skulle ni ge er...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 120
Träning Hejsan! Tycker detta är ett himlans bra sätt att skapa kontakter och hitta alternativa lösningar :) ville bara säga det... Ponnyn...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: Faasiqah
·
R
Träning Ska man sitta på eller glida av och hålla i manen? Jag har liksom inte så stor baderfarenhet med hästar :p men de få gånger jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 890
Senast: Elin_B
·
S
Träning :cool: Min häst gapar när han rids, även med snok försöker han. Sen lägger han huvudet på sned när han rids i ordentlig form, så det är...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: nanni
·
A
Träning Någon som har tips vad man kan göra för att få pållens stela haser lite mindre stela. Hästen ifråga är ett 21 årigt varmblod som rids...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Mitrolle
·
E
Träning Såg en annons idag, Ett sto född 02, grundriden och kan ridas av alla, blir ca 160, (alltså inte färdigväxt?) Tänkte bara fråga om...
Svar
19
· Visningar
1 278
Senast: älgen
·
Träning Stöter ni ofta på sådana? Hästar som är snea i kroppen, framför allt om man tex. skrittat ngn häst på lång tygel att hästarna går med...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: bigganl
·
Träning Kan man göra det? Har inga planer på att göra det, men kom bara och tänka på det idag. Läste nånstans att man inte ska det ifall...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: mackan
·
Träning Jag har ett kallblod på 8 år som är inriden men inte skolad. Jag försöker att lära henne vad tävligsinstinkter är men hon har inte...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Arwyn
·
Y
Träning Japp! Nu är det snart hög tid (i slutet av veckan troligen) att hämta hem mitt lilla odjur som jag köpt, och detta medför vissa problem...
2
Svar
37
· Visningar
2 846
Senast: Ynthe
·
Träning Jag har en häst över sommaren, på bete. Han är en D-ponny, valack, arabkorsning född -99. Han står i vanliga fall på en ridskola där de...
Svar
14
· Visningar
1 692
Senast: Elin_B
·
Träning När jag longerar Tor "Herman" så faller han in med baken och ut med framdelen. går även utåtställd. :confused: vad kan det bero på...
2
Svar
22
· Visningar
1 762
Senast: Akustik
·
L
Träning Som de flesta andra hästar så är även min pålle lite sned, har jobbat mkt för att rätta till detta och det blev allt bättre. Men efter...
Svar
12
· Visningar
1 319
Senast: martina
·
Träning Hur gör man får att få bäst fettförbränning på en häst under ridning? Är det att trava? Om man joggar som människa så bränner man ju mer...
Svar
6
· Visningar
1 499
Senast: Chili
·
Träning Många som rider verkar ha någon magisk tidsgräns på sina ridpass, tex att de måste rida en timme - annars ger det ingenting... Andra...
Svar
12
· Visningar
950
Senast: mimus
·
S
Träning Problem: hästen är ovillig att byta till vänster varv på lång lina. Även lös i rundcorall. Arabsto på fyra år. Jag backar en...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Snicks
·
T
Träning Har precis flyttat min häst till ett nytt stall pga att jag har flyttat hem och avslutat min praktik i ett stall. Där gick det jätte bra...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: avslutat medlemskap
·
N
Träning Mitt söta lilla sto (157cm, 7 år, halvblod) har vilat ett tag (...och får vila ett tag till pga att vi måste byta sadel - hon har växt...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: equitouch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur