Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning hästen som jag rider är väldigt pigg och frammåt, och känns nästan lite stressad när jag är ute och rider.. (han är en fd, travare) jag...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Nun
·
N
Träning Några tips och råd om hur jag bär mig åt..? I min hästs beteshage finns en valack på 2 år som är väldigt social och helst skulle sitta i...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Ideaal
·
Träning Bygger vidare på en tidigare tråd ang små "uppdelade" hagar... Jag talar nu inte om stall inne i städer/störra samhällen utan vi som...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Migo
·
S
Träning Mitt kallblod på 3 år, som jag har haft en månad, är väldigt försiktig och känslig av sig. Han vill/ågar inte gå bredvid en när man...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Nun
·
M
Träning Jag har säkert placerat min tråd fel nu, men jag provar. Den handlar trots allt om hästhandering :smirk:. ni som läst mina tidigare...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: yes
·
M
Träning Behöver tips på hur man får hästarna att inte äta när man rider och leder dom. :confused: Tidigare var det bara min ponny som skulle äta...
2
Svar
31
· Visningar
2 023
Senast: sjoberga
·
Träning Här har ni en tråd där alla frågor och svar om ryttarens längd kan läggas så slipper vi en massa trådar som går ut på samma sak. :idea...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 376
Senast: Matilda_o_Bonita
·
L
Träning Idag var jag och badade med min ponny i en sjö, där finns en badplats som är till för hästar. jag köpte min häst bara för ett 1/2 årsen...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: piff*puff
·
A
Träning Hur går det till och vad vill man ha för resultat?
Svar
5
· Visningar
1 435
Senast: joneya
·
M
Träning På väg till träning började hästlastbilen att brinna på motorvägen. Under lastbilen finns extra pack utrymme där vi lastar foder mm. Nu...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: lundsbo
·
M
Träning När kan/ska man börja vänja unghästar vid bett och träns?
2
Svar
21
· Visningar
3 468
M
Träning .......... mot alla j*vla små pytte hagar folk släpper in sina hästar i. Förstå mig rätt, eller förresten, skit i det. Ni som har...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: bigganl
·
L
Träning Har en väninna som jag följde med till stallet en dag för att kolla på när hon red. Efter passet så duschar hon hästen i kallt vatten...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: *pilturs matte*
·
M
Träning Det har varit mkt trådar om tex. när kommer din häst in och ut på morgonen, hur länge får de vara ute etc... Nu satt jag och läste (tror...
2
Svar
31
· Visningar
2 689
Senast: Faasiqah
·
Träning Hur många här "leker" med sin häst, och hur gör ni det? Jag prövade det för första gången för några dagar sedan, och försökte leka...
Svar
5
· Visningar
2 364
Senast: Jennkan
·
Träning Har jag med min ena shettis. Han har alltid varit krånglig med benen och hittills har det fungerat bara om jag absolut inte håller fast...
Svar
15
· Visningar
1 105
Senast: Asa_S
·
K
Träning min minishettis på 1 ½ år är så jobbig. det går inte att spruta på flugmedel, då stegrar hon sig och springer runt. man kan knappt...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: burton
·
Träning Läste i en annan tråd om en användare som hävdade att hon haft en häst som var rädd för att galoppera. :eek: Detta var ju så klart en...
2
Svar
30
· Visningar
2 433
M
Träning I lördags så skadade min foderhäst (5 år) sig på ena bakbenet. Jag tog då hjälp av min syster som höll upp det friska bakbenet så att...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Bill
·
Träning Ja.. Se rubriken. Hur lång ska resan vara för att hönätet ska åka in i transporten? en mil? fyra? Har ni alltid eller aldrig hö i...
2
Svar
26
· Visningar
2 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka