Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning jag rider ett varmblod som är ca 176 cm mankhöjd och har jätte svårt att trava/galoppera på gräs. Han halkar och så med bakbenen och jag...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: AnnaKarinA
·
C
Träning Finns ju en helt uppsjö eller vad man säger av träningsfilmer för att förbättra sin ridning osv. Vilka har ni sett vilka har ni...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: concierge
·
S
Träning Nu blir jag antagligen idiotförklarad här, men kan ingen förklara för mig vad det är egentligen? Vad som gäller, liksom. Att dom går...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: fnillson
·
Träning Tänkte bara höra om någon har bra tips om hur man tränar den lite orutinerade hästen och lär den länga... Ponnyn jag rider tar ut...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: concierge
·
B
Träning Min häst har varit halt en längre tid + en låsning i vä bog, är nu "frisk" men har ju tyvärr fått mindre muskulatur på vänster sida vid...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Balkasch
·
A
Träning ger ridning i skog och mark lika mkt som ridning på ridbana/ridhus/padock? Ja, vad anser ni? Om de inte gör de, hur kommer de sig? Om...
2
Svar
27
· Visningar
3 468
Senast: Sandraaa
·
K
Träning I oktober kommer mitt nya föl hem.Saken är den att jag har inte haft häst mer än i ett par år, då äldre hästar. Tänkte att jag skulle...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: Tiggertjejen
·
Träning vet inte om jag lägger tråden rätt, annars flyttar väl någon den! ;) ena pållan i hagen (tosan) står och betar. får syn på hunden...
2
Svar
27
· Visningar
2 610
Senast: syrran
·
Träning min eltråd är lite lustig. hunden fick en stöt av tråden första gången vi hade aggregatet. sen flyttade vi anordningen och nu verkar...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: lis1e
·
A
Träning ”Den som rider i damsadel kan rida högt upp i åren till skillnad från medsytrarna som valt att rida gränsle”. Ungefär så står det i en...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Linn_89
·
Träning Eller egentligen så tog han inte ut stegen ordentligt. Upptäckte detta när jag skulle longera lite innan ridning i förgår. Så i går fick...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Breccia_
·
Träning Sitter o kollar lite bilder från dagen, och sitter o funderar på hur man egentligen kan se att hästen går på bogarna. Ibland kan man...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: SannaV
·
Träning Ok,en fråga.. Om ett föl är ca 3 mån gammal och stoet är ridet med fölet sen fölet var 1-2 veckor gammal,4-6 dgr/v ,skulle ni ge er...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 120
Träning Hejsan! Tycker detta är ett himlans bra sätt att skapa kontakter och hitta alternativa lösningar :) ville bara säga det... Ponnyn...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: Faasiqah
·
R
Träning Ska man sitta på eller glida av och hålla i manen? Jag har liksom inte så stor baderfarenhet med hästar :p men de få gånger jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 886
Senast: Elin_B
·
S
Träning :cool: Min häst gapar när han rids, även med snok försöker han. Sen lägger han huvudet på sned när han rids i ordentlig form, så det är...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: nanni
·
A
Träning Någon som har tips vad man kan göra för att få pållens stela haser lite mindre stela. Hästen ifråga är ett 21 årigt varmblod som rids...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Mitrolle
·
E
Träning Såg en annons idag, Ett sto född 02, grundriden och kan ridas av alla, blir ca 160, (alltså inte färdigväxt?) Tänkte bara fråga om...
Svar
19
· Visningar
1 278
Senast: älgen
·
Träning Stöter ni ofta på sådana? Hästar som är snea i kroppen, framför allt om man tex. skrittat ngn häst på lång tygel att hästarna går med...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: bigganl
·
Träning Kan man göra det? Har inga planer på att göra det, men kom bara och tänka på det idag. Läste nånstans att man inte ska det ifall...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter