lis1e
Trådstartare
Sv: häst jagar hund
för det första så VILL jag ju absolut inte att min hund ska bli sparkad!
för det andra så inser jag ju att man inte kan få hästarna att förstå det..
för det tredje så håller jag med om att hunden ska lyda.
för det fjärde så gör inte djur alltid det.
för det femte så hade min hund behövt en lätt touch för att verkligen förstå att hästar är farliga.
JAG kan som hans matte aldrig få honom att förstå det annars. lär han sig inte det så tror han bara att det är en stor lekkamrat.
säger vi åt honom att gå ut ur hagen så gör han det. men han går in där när man inte ser honom, när vi är inne eller så. och jag ska inte behöva ha koll på honom varje sekund när han är ute, även om jag försöker ha det.
miamiamia skrev:Ganska svårt att få hästarna att förstå att det skall vara en lätt smäll!? Jag skulle aldrig chansa. Man får ju se till att hunden lyder när man ropar på den!
/M
för det första så VILL jag ju absolut inte att min hund ska bli sparkad!
för det andra så inser jag ju att man inte kan få hästarna att förstå det..
för det tredje så håller jag med om att hunden ska lyda.
för det fjärde så gör inte djur alltid det.
för det femte så hade min hund behövt en lätt touch för att verkligen förstå att hästar är farliga.
JAG kan som hans matte aldrig få honom att förstå det annars. lär han sig inte det så tror han bara att det är en stor lekkamrat.
säger vi åt honom att gå ut ur hagen så gör han det. men han går in där när man inte ser honom, när vi är inne eller så. och jag ska inte behöva ha koll på honom varje sekund när han är ute, även om jag försöker ha det.