Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är stor skillnad på att "bara" skälla och skälla samtidigt som hunden ser aggresiv ut o gör utfall, som TS hund gör.Ett vanligt staket hindrar knappt annat än väldigt små hundar om så är, alla andra kan faktiskt som regel ta sig över, om eller inte vet knappast fotgängaren utanför. Dålig stil tycker jag att ha det som TS har det o liknande.
Men vad är det som är dålig stil? TS har staket runt tomten som hunden de facto inte verkar kunna hoppa över och hon var dessutom i närheten.
Gud bevare mig för alla dessa perfekta hundägare. Jag undrar var ni finns i vardagen, för jag har då sällan träffat på er. En överväldigande majoritet av alla hundar jag stöter på skäller när någon går förbi. Här i byn gör alla det, utan undantag. Våra hundar är väluppfostrade i övrigt men visst skäller de när någon passerar precis invid tomten. Vi har inte prioriterat att träna bort detta eftersom vi bor i ett mycket lugnt område där det kanske passerar en person i timmen. Det räcker med att jag kallar på dem så slutar de.
Så förutsatt att staketet håller hunden inne, så får den skälla, göra utfall eller vifta med kniv om den så kunde, för mig är det bara att fortsätta gå förbi.
Gud bevare mig för alla dessa perfekta hundägare. Jag undrar var ni finns i vardagen, för jag har då sällan träffat på er. En överväldigande majoritet av alla hundar jag stöter på skäller när någon går förbi.
Jag avskyr skällande hundar vid staket och ger faktiskt blanka fan i vilka problem ägaren har med sin hund. Hundar får gärna vakta, men vakta innebär inte att vrålskälla på folk som går förbi. Passerar jag en sådan hund så kan jag mycket väl kalla den jävla hundkräk. Och mina tankar om en ägare som låter det fortgå ska vi inte ens tala om.
För att inte tala om hur stressande det är för både den skällande hunden och förbipasserande.
Jag avskyr skällande hundar vid staket och ger faktiskt blanka fan i vilka problem ägaren har med sin hund. Hundar får gärna vakta, men vakta innebär inte att vrålskälla på folk som går förbi. Passerar jag en sådan hund så kan jag mycket väl kalla den jävla hundkräk. Och mina tankar om en ägare som låter det fortgå ska vi inte ens tala om.
För att inte tala om hur stressande det är för både den skällande hunden och förbipasserande.