Duscha/tvätta hästen

Sv: Duscha/tvätta hästen

Vi har bara kallvatten i stallet, så jag duschar bara min häst på sommaren. Hon har inget emot det kalla vattnet vad jag har förstått det som:)

Mitt fullblod jag hade älskade att duscha i kallt vatten när det var varmt ute, hon kom alltid och ville bli duschad när jag fyllde på vattenbaljan! :D

fast efter en regnskur ligger vattnet ovanpå hästen (om det inte håller i sig i evigheter),pälsen är ju delvis till för det. När man duschar dem ordentligt däremot går ju vattnet in på kroppen på hästen, så det går inte riktigt att jämföra tycker jag...

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 947
Senast: Efwa
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
574
Senast: CaisaCax
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 698
Senast: Claraclara
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka