Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ...vid tömkörning.. kan man göra sånt? och hur i så fall? (förklara nogrannt!) kan man göra öppna och sluta och skänkelvikning om...
Svar
1
· Visningar
1 697
Senast: Dorinda
·
Träning Min granne har ett 2-arigt sto, canadien/belgisk ardenner som ska ivag pa inridning nasta vecka. 3 manader hos tranare och det ar...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: KungTulle
·
D
Träning Kanske låter lite konstigt, man jag undrar om ni kan tänka er ta emot en häst som skulle skänkas bort? Hästen är: *19 år gammal...
2
Svar
36
· Visningar
4 372
Senast: Doneloge
·
J
Träning Jag vet inte riktigt var denna tråd ska ligga, så jag provar här så får den väl flyttas om den är fel.. Jag och min sambo har...
Svar
12
· Visningar
1 499
W
Träning Jag lettar efter en hopphäst och nu hittade jag en häst som jag fastnade för men han är bara 163 cm och är 5 år. Hur mkt mer tror ni...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Bison
·
P
Träning Min 6-åriga islandsvalack är inriden sedan 2 år. Av naturen är han rätt spenslig och tunn och det tar tid för honom att både lägga på...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: sante
·
Träning Hej! Jag har haft en häst i snart ett år nu, men har väl aldrig seriöst tränat han från marken. Läst nån bok, (från ryttare till...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Klorin
·
U
Träning kan hästen ta skada av att man rider barbacka för mycke? har hört att de inte är bra för ryggen eftersom trycket inte fördelas nånting...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: prydi
·
Träning Mitt 17-åriga islandssto kan vara besvärlig att kratsa hovarna på och brodda. Framhovarna brukar gå bra, men när man ska sätta ner...
Svar
16
· Visningar
1 386
Senast: em76
·
Träning Efter att jag la ut bilder här i söndags så fick jag höra att min häst är lite för framtunhg och släpig, att han behöver komma upp i en...
Svar
10
· Visningar
1 751
Senast: CeciliaHeikne
·
B
Träning Jag har en 2.5 årig halvblodsvalack. jag har problem med att vänja han med longergjorden. vi har hållit på i snart 6 månader med...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: Brian
·
P
Träning Nu är det så att jag är i ett privatstall ganska mycket.... Alla där vet ju att jag är gröön, jag kan fråga vad jag behöver veta och...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: AnnaKarinA
·
Träning Bara en ren fundering. Hur gör ni när ni sätter er upp på en ny häst första gången? Säg att ni är på ridbanan. En häst som är väl...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: MaddeO
·
Q
Träning Min häst går just nu på sommarbete men jag har tänkt att stalla in henne runt den 6-7 aug. (vet att vissa här kan tycka att det är...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: arabia
·
Träning Nån med bra tips hur man får hästen i lite lägre form? Min ena häst, moses vill gärna gå väldigt högt med huvet och kolla på allt annat...
Svar
18
· Visningar
1 324
Senast: TonicWater
·
S
Träning Ouui, vad har jag nu gjort, har bokat in en privatlektion, på söndag blir det troligtvis, har inte suttit på en häst på sådär 8 år, men...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: AnnaKarinA
·
S
Träning När jag är ute och rider måste man alltid följa ett mycket brant dike. Min häst brukar väldigt ofta tvärnita och när jag försöker driva...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: pascalle
·
T
Träning Måste bara fråga om det är nån som vet hur man bäst jobbar upp muskler i nacken? :)
Svar
10
· Visningar
3 166
T
Träning Jag har ett sto som jag lasttränar.Nu är det så att hon är jätterädd att nån ska komma bakom henne och slå linor runt bakdelen lr smälla...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: marijaa
·
Träning Kan travhästar (alltså som går på bana) liksom "fastna" i traven, så att dom bara travar?? Jag menar inte att dom fastnar i det så att...
2
Svar
26
· Visningar
1 940
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila