Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning som inte tycker om dressyr?? Provade att rida lite dressyr på ridbanan igår på min nya ponny. Han kom in på banan såg sig omkring och...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: isabelle_regina
·
H
Träning Hej! Jag har ett sto som är 8 år. Nästan lika stor som en ardenner. Hon är aldrig lastad o körd i transport. Jag köpte henne för två år...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Camilla_H
·
E
Träning Jag har ridit ett antal år nu, mestadels på islänningar. Red mycket lektion på "vanliga" hästar när jag var yngre (nu är jag nästan 17)...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: ezza
·
Träning ... och jag drar tillbaka min axel något fruktansvärt :crazy: Jag kan inte ta ett ledande tygeltag med min högra arm! Det tar tvärstopp...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Breccia_
·
Träning Hej, jag behöver lite tips på vad jag kan göra med min tinker. Jag är vad man kan kalla en erfaren nybörjare. Idag så travade vi...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Lejonelle
·
H
Träning Eftersom jag ej kan rida för tränare varje dag så måste jag få lite tips om vad som kan hjälpa... Mina två största pproblem är att...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: Beppo
·
Träning när man sitter ner ordentligt. Jag har eftersträvat att inte behöva nyttja tyglarna så mycket när han ska sakta av eller stanna helt...
Svar
8
· Visningar
1 088
H
Träning Någon som har några tips så är jag jättetacksam! Har en fyraåring som snällt går in i transporten men så fort det är stängt om honom...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: LIA
·
M
Träning Jag tror jag blir knäpp. Har haft min valack i 14 år (han är 17) och han har alltid varit supergo att hantera men dock väldigt knepig...
Svar
4
· Visningar
731
T
Träning Hej! Jag skulle vara tacksam för lite tips på lastning med en häst som är lite orolig att åka och bli lastad... Gärna med...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Giraff
·
Träning När vänjer man dom vid grimma? När börjar man me hovarna på dom ?? borstar, lyfter benen mm..
2
Svar
37
· Visningar
2 284
Senast: lowe
·
C
Träning Hej hej :) Jag skulle vilja veta var jag kan lära mig mer om NH, är mycket intresserad och har just köpt mig en underbar islänning...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: LHaukur
·
S
Träning Jag har upptäckt att jag lutar mig ganska mycket framåt när jag rider... Jag har de senaste månaderna bara ridit barbacka eftersom jag...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: rabarber2
·
Träning Anledningen till min fråga är en tids funderande. Strax efter de stora westerntävlingarna på HIgh Caparall så skrev endel inne på...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Mitrolle
·
Träning Hur gör man när hästen tar tag i bettet och drar/trycker huvudet nedåt för att sedan tycka att den kan dra iväg?? HAr ni några bra...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Piraja
·
Träning Jag har precis fått hem en ny pålla, har haft henne lite över en vecka och behöver lite råd. Hon fungerar väldigt bra så länge hon...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: marijaa
·
A
Träning Hej, jag undrar vad det är för skillnad på öppna och sluta, vilka hjälper man använder, samt när det kan vara bra att göra en öppna...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Totola
·
D
Träning Vad betyder det när en häst lyfter ena frambenet?? Det har till exempel hänt när jag ska rygga en häst något steg från marken, då har...
Svar
3
· Visningar
1 279
Senast: Tess82
·
Träning Jag vet inte om tråden är felplacerad eller inte men om detnu är så, så ber jag moderator att flytta den till rätt forum! :) Min...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: starcraft
·
M
Träning Sätter in en här också -------------------------------------------------------------------------------- Måste bara få skriva av min...
Svar
15
· Visningar
1 489
Senast: Pansi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV