Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Men hur? Min häst knäpper av i nacken, trots att jag så gott som jämt har långa tyglar för att ge honom så mycket eftergift som...
Svar
6
· Visningar
1 280
Senast: Totola
·
B
Träning hej jag skulle vilja höra lite olika åsikter vad ni tycket är bäst box eller spilta till hästen. Vi har idag box till våra nordsvenskar...
Svar
16
· Visningar
2 726
Senast: Znooty
·
J
Träning Mitt 3-åriga sto hade bara åkt lastbil innan och en gång trailer, men alltid med andra hästar, så när jag skulle lasta henne utan andra...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: emelit
·
N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 929
Senast: Yrja
·
M
Träning Hej! Jag och min syster ska låna två ponnyer på foder. En C och en D. Hästarn är 6år och bara inridna. Kan skritt trav och galopp. Nu...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Galina
·
M
Träning Min häst har stått 1 1/2 månad nu i sommar eftersom jag bytt sadel och tyckte att han kunde behöva det eftersom vi haft endel problem...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Breccia_
·
Träning Min häst fick för en vecka sedan ungefär börja gå ensam i en hage pga diverse orsaker. SEdan har han blivit svårare och svårare att få...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Mysaan
·
T
Träning Var köper man fästerna till transportkrubban, alltså den grejen som man skruvar fast på väggen och sen hänger krubban på?? Varför kan...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Tellusen
·
Träning Min sambo ställde en ganska intressant fråga igår och jag hade inget bra svar... :eek: :angel: Vad skulle ske om man tog en häst...
Svar
15
· Visningar
1 741
Senast: Egonson
·
K
Träning är det någon som har ett smart tips på hur man kan lära hästen att vara ensam i hagen..min häst blir helt tokig när han blir lämnad...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: krristin
·
Träning Kan man låta en åring springa på/över alla människor och bete sig som en riktigt ouppfostrad bortskämd slyngel bara för att hon har 25%...
2
Svar
27
· Visningar
2 710
Senast: Lina_Zacha
·
K
Träning magstöd? Dvs magmusklerna spända vid ridning? Trampar ner hälarna? Jag är novis när det gäller den tekniska sidan av ridning, har nog...
Svar
5
· Visningar
1 050
·
F
Träning Idag när jag red i paddocken så galopperade jag på volt i vänster varv. Då, rätt som de var snubblade han till och gick helt omkull så...
Svar
18
· Visningar
8 728
·
Träning Hästen i frågan har problem att passera läktaren utan att kasta sig och har problem med hörnen han är räd elle olydnad. Jag tror att han...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Camilla_H
·
Träning Idag hände något hemskt.. för ett tag sedan så köpte jag en d-ponny. hon är jätte trevlig. men hon är ganska pigg å rida...
Svar
18
· Visningar
2 224
Senast: kicki71
·
K
Träning http://www.horsetrading.se/?sida=artiklar&id=21 Det stå att man ska vara glad över om hästen nästan springer omkull en om den...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Ia*
·
Träning De allra flesta här på buke har väll någon gång blivit testad av sin häst under ridning. Kan inte ni berätta vad eran häst gjorde/gör...
2
Svar
34
· Visningar
2 068
Senast: Dundret
·
E
Träning Idag skulle vi åkt iväg för att rida långtur. Alltså, vi skulle tagit transporten dit, tillsammans med inackorderingen, en liten...
Svar
11
· Visningar
923
Senast: yes
·
J
Träning Jag var ute hos min treåring idag (sto). Har läst flera Horsemanshipböcker Favvisarna är (of course) Hempfling och Monty Roberts. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
S
Träning Hur länge räknas hästen som unghäst? :bump: *Nyfiken*
Svar
1
· Visningar
696