Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning När efter träning lägger ni stallbandage? Läste i en bok om att man ska göra det i förebyggande syfte efter varje ansträngande pass...
Svar
15
· Visningar
1 075
Senast: fälttävlansnörd
·
F
Träning Vilka metoder är eller är inte OK i samband med uppfostring/ridning eller vad det nu kan vara av hästar? Eftersom det råder delade...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 540
Senast: e_s_t_e_t
·
M
Träning Har bara lite funderingar. Hur ofta bör man igentligen rida en unghäst? (4 år och nyinriden) Mamma påstår att dom ska ridas varje dag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 444
Senast: sarabacklund
·
Träning Vad är det?? Egentligen? Tycker innan när jag red hörde man alltid om det. Att man skulle ha ett bra knäslut och så. Men nu när...
2
Svar
37
· Visningar
2 829
Senast: Immer
·
M
Träning Hej, ska börja få igång mitt vbl sto nu. Tänkte höra om någon har lite tops och råd på bra övningar. Hon är ganska mjuk och böjlig...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Japp min vallack har blivit knasig. Han har först och främst blivit enormt hingstig. Inte så han försöker betäcka men han springer runt...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Mysaan
·
Träning Vill veta era åsikter! Tycker ni man kan träna lika bra i skogen som på en ridbana? Ni kanske hellre rider på en åker när ni måste...
2
Svar
22
· Visningar
1 770
Senast: Chili
·
I
Träning hamnade i (kort) diskussion med en sur,stavgående tant idag... Rider gör man ju på höger sida av vägen, men om man går med hästen...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Ivy
·
E
Träning Har inget ridhus och ingen paddock :mad: I skogen får vi inte rida nu när det är så blött och inte heller i en hage som annars är jätte...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: Totola
·
Träning Idag har det anlänt ett sto, 23 år gammal och verkar väldigt lugn. Hon ska gå med en fjordvalack som är 15 år, han är ganska...
Svar
16
· Visningar
1 913
Senast: _Runaway_
·
F
Träning Hur löste eller hur tänker ni lösa det? Min häst var lättlastad men efter ca 1år med skador och massor av klinikbesök så går det...
2
Svar
39
· Visningar
2 187
Senast: Fladde
·
Träning Hörde om en som köpt en rosa krubba till sin häst. och då börjar alla tycka synd om hästen och säga att den kommer matvägra :confused...
Svar
5
· Visningar
1 728
Senast: janta
·
Träning Hurc ska jag få honom att förstå? Jag och Tor får inte till det. För att jag gör fel antagligen, för han kan det, det vet jag. Fast...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Bubben91
·
M
Träning Hej! Jag undrar vilken kategori på ponny som mest passar mig? På ridskolan rider jag mest B-ponny och D-ponny, så jag har funderat på en...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Fennifer
·
W
Träning Hejsan har en fråga det är så att jag har två vbl valack som går hemma hos min sambos mamma nu på bette o vi har tänkt att bygga två ute...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Russin8
·
I
Träning :idea: Hej! Jag har en häst som inte tycker om att bli ledd in i stallet utan han vill gå in själv först. I bland går det bra att leda...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: idja
·
W
Träning Hejsan har en fråga det är så att jag har två vbl valack som går hemma hos min sambos mamma nu på bette o vi har tänkt att bygga två ute...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: astronaut
·
T
Träning Fick hem min nya häst i tisdags. :D Han är en underbar kille som verkat lugn och snäll när jag varit och hälsat på han där han stod...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: mariakling84
·
Träning Har en än så länge mycket teoretisk fråga. När min nuvarande 9-åring var ½-åring hade jag med henne som handhäst ofta när jag red...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: SannaV
·
U
Träning kan välja mellan o rida i en ganska mjuk paddock och en ganska hård..hästen blir helt anorlunda att rida när man rider på de hårdare...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV