Jag tillhör skaran som Inte skulle lämna ut på foder om det inte var till någon jag kände Väl eller hade fått Mkt goda rekommendationer från exempelvis en gemensam tränare osv.
Och helt ärligt, efter att jag läst den här tråden och dina fullkomligt befängda påståenden så är jag ännu mer övertygad om att inte låna ut min häst.
Varför jag inte vill låna ut?
Tja, jag vill inte riskera att få hästen sönderriden och få tillbaks en "värdelös" häst som jag kanske aldrig mer kan rida, eller som jag måste lägga ner tiotusentals kronor på att "laga" både rent veterinärmedicinskt, muskelmässigt och ridmässigt. Vill inte att min häst skall fara runt som en handelsresande med ett år här, ett år där och Framför allt skulle jag Aldrig låna ut honom till någon som inte har råd att köpa häst och därför vill låna en dyr, fin ridhäst. Min häst kostade mig, när jag stod inackorderad, ca 7-8000 kr/mån med träningar, fodertillskott, osteopatbehandlingar, försäkring, kraftfoder, högkvalitetshö, skoning, utrustning osv. Har man inte råd/lust att spara ett tag har man knappast råd att ge min häst den omsorg och vård han förtjänar.
Nej, jag tänker inte sponsra någon med en leksak under ett år, antingen köper man hästen och hela ansvaret, eller så får man klara sig utan min häst.