Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anja586 skrev:hur många procent av de som hyr ut sina hästar på foder är nöjd? mer än vad som itne är det.
Gnist skrev:Läste du även detta...
" Det är vanligast att fodervärden svarar för alla kostnader under fodervärdstiden och då även försäkringskostnaden."
norpat från samma infokälla som du hänvisade till... :smirk:
amkm skrev:Konstigt att det är så många t ex här på Buke som har en tvärtemot erfarenhet.DVS är missnöjda på ett eller annat sätt.Jag tycker ofta man läser det här,det är sällan man läser tvärtom.
Anja586 skrev:okej ja visst visst men jag menar bara att man inte får glömma att hyra ut på foder KAN i vissa fall vara en väldigt bra lösning, håller du inte med?
amkm skrev:beroende på vad man har för tanke bakom sitt eget hästägande.
Anja586 skrev:Okej, jag kanske formulerade mig fel, jag har rad ärr KÖPA hästen, men jag har som du säger nog inte råd att ha den om den ska bli sjuk och måste till veterinären ofta och så, det är ju just därför jag inte köper en häst, för jag vet att jag inte kan klara av den kostnaden.
Jag vet inte om jag skrev det förrut, men jag vill ha en foderhäst, för jag vill ha ett ställe att lämna tillbka den till, för jag ska ut och resa om nåttår i några år och då vill jag inte ha ägar ansvaret för en häst. Jag tror att jag itne skrev det, men det kan ju finnas andra anledningar än de ekonomiska till att man inte vill äga en häst, som ni säkert förstår.
Jag vill inte äga en häst och ha HELA ansvaret, utan jag vill ha en fodervärd som har lite ansvar.
Magdalena skrev:Hugger en knapp.
Kom att tänka på för nåt år sen då jag blev uppringd av en fd jobbarkompis som på något sätt listat ut att jag haft häst i samma stall som hennes häst stått hos fodervärd. Jag hade inte häst kvar där, och jag visste att just den hästen hon letade efter hade flyttat.
Kontraktet på hästen hade gått ut, men fodervärden hade flyttat hästen, bytt telefonnummer och hade inte hört av sig alls. Jag lyckades hjälpa till att leta reda på fodervärden och ägaren fick tillbaka sin häst, men det tog ett tag.
Snacka om mardröm!
Gnist skrev:Kommentar överflödig..................... :smirk:
De som är nöjda har ju sällan samma behov av att "skriva av sig" om något kanske?amkm skrev:Konstigt att det är så många t ex här på Buke som har en tvärtemot erfarenhet.DVS är missnöjda på ett eller annat sätt.Jag tycker ofta man läser det här,det är sällan man läser tvärtom.
Fast, vaddå "ska"?Anja586 skrev:Men tycker ändå att man ska hyra ut hästar på foder, det ärju som att inte släppa ut den i hagen för man tror att någon kommer och stjäla den.
AnneSofie skrev:På dig låter det som att alla hästägare håller på med nån "utlånings verksamhet" och är skyldiga att låna ut sina hästar till dem som vill ha foderhäst??
Du skriver att det finns alldeles för få hästar att få låna på foder, och att du som vill ha foderhäst får "nöja" dig med avdankade travare... Det finns ingen som har skyldighet att förse dig med foderhäst, förstår inte hur du kan vara arg för det??
Är du lite mer ödmjuk och har lite tur så kanske du kan hitta en bra foderhäst, men var lite försikig med den attityden du har, den är inte till din fördel om nån ska vilja låna ut sin dyrbara ägodel till dig. Själv skulle jag inte låna ut min häst till nån med inställningen-ha hästen under begränsad tid, sen göra nåt roligare..
Vänd dig till ett uthyrningsstall.
Okej, jag kanske formulerade mig fel, jag har rad ärr KÖPA hästen, men jag har som du säger nog inte råd att ha den om den ska bli sjuk och måste till veterinären ofta och så, det är ju just därför jag inte köper en häst, för jag vet att jag inte kan klara av den kostnaden.