Skogsridning eller ridbanan?

Sv: Skogsridning eller ridbanan?

Jag rider mesta dels ute i skogen.
Mina hästar har bra kondition ( om inte bättre kondition än dom som mestadels bara går på ridbanor)
Dom kan jobba trots stör moment (bilar, fåglar som flyger upp och diket, hundar som skäller osv osv.)
Jag anser att de är BÄTTRE att vara i skogen.
Jag tycker också de är roligare att vara i skogen.

Chili skrev:
Vill veta era åsikter!
Tycker ni man kan träna lika bra i skogen som på en ridbana? Ni kanske hellre rider på en åker när ni måste träna saker som att böja i hörnen? Eller träna avancerad hoppning?
Och nu menar jag skogen = allt som inte är ett inhägnat område i princip. Alltså off-road ;) , grusvägar, stigar osv.

Är Ulla Håkansson den "enda" dressyrryttaren i världen som nästan uteslutande rider sina hästar i skogen? Finns det hoppryttare som föredrar naturhinder och terrängbanor?
Fram med åsikterna nu :bump:

Variation förnöjer och gör både häst och ryttare glad, så givetvis både och.

Hälsning Maja

Tack för alla åsikter! Kul att läsa, verkligen.

Personligen tycker jag som jag sagt hela tiden.. Mera skog åt folket ;)

Liknande trådar

Träning ... lägga upp igångsättning och träning för denna häst? 1. Hästen har varit halt i ca 5 veckor men är nu bra. 2. Hästen har innan...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Perla
·
Ridning går det? Man läser och hör ofta om att skrittarbetet är underskattat och att det går att bygga upp hästarna bra i skritt. Dessutom...
2
Svar
28
· Visningar
12 662
Senast: Hedwig
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·
E
Distans Jag var på en distanskurs förra helgen och blev intresserad av att börja delta i distansritter. Jag har tänkt delta i minst två...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama