Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hejsan! Jag har ett varmblod. En ponny som jag har ridit i ungefär 3 år, Första 2 åren bara i skog och mark och så. Sen nu har det...
2
Svar
29
· Visningar
5 283
Senast: Eweliina
·
Träning Alla, eller de flesta här på buke har väll någongång blivit testad av sin häst under hantering. Kan inte ni berätta vad eran häst...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 192
L
Träning Jag bad att bli fotad när jag red och resultatet blev detta: :eek: Jag har stolsits! jag tycker att stolsits är det fulaste man kan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 360
Senast: lojsan_
·
Träning Får snart hem lillpojken igen, 5 år gammal, men avställd (utan anledning) under att år. Korsningsponny, som har lågt ansatt hals och...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: concierge
·
E
Träning De har sätt varg i cross gropen vi brukar rida i och även i skogen och vägarna runt omkring. Tycker detta är väldigt läskigt. anfaller...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: Migo
·
Träning På lördag skall jag rida inne i en mindre stad på ett medeltidsarrangemang. det komemr ju att vara en hel del folk och mycket ljud etc...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Migo
·
Träning Lite bakgrund: 5 årig varmblodstravare som var insutten när han kom till mig för 6 månaders edan. Av olika anledningar så kom vårt...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: AnnaKarinA
·
L
Träning Hej min häst ska få föl i April 2006. När får jag börja rida igen?
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Piraja
·
Träning Hur kan jag träna upp min häst så att hon lär sig lyfta sina fötter? Jag tränade lite cavaletti (på marken) idag och hon krockar med...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: MoonAngel
·
N
Träning Vid vilken ålder brukar hingstar som inte är tänkta för avel kastreras? Vid vilken ålder kan man som tidigast kastrera dom? Finns det...
Svar
7
· Visningar
2 170
Senast: Cesar
·
A
Träning Med denna tråd vill jag ha svar på varför man är "rädd" för att hyra ut sin häst på foder? Och varför man i såfall inte är lika "rädd"...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 234
Senast: starcraft
·
Träning Jag börjar få ett alltmer större problem med min häst, och rädslan växer starkare och starkare! Snart vågar jag inte rida henne längre...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 125
Senast: e_s_t_e_t
·
M
Träning Om hästen är lite över ett år....behöver man lasta ut den med träns då? Om man exempelvis ska åka till en allmän ridklubb med hästar...
Svar
19
· Visningar
1 250
Senast: lakrits
·
Träning :crazy: Det ser förjäkligt ut! En tofs i mitten och två strånkar med lugg på sidorna av den typ :crazy: Och Moses som hade lite lugg...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: lojsan_
·
Träning Är det någon som vet hur mycket jobbigare det är för hästen? Jag vet att om man sitter ner (istället för fältsits) måste hästen jobba...
Svar
17
· Visningar
1 466
Senast: Gullan86
·
Träning Hypotetisk fråga: Kan en häst vara elak av naturen eller måste "något" hänt den, vad i så fall gör en häst elak?
2
Svar
30
· Visningar
4 443
Senast: Zeli
·
A
Träning Hur gör ni när ni stretchar? både när ni rider och efter att ni har ridit?
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Anja586
·
A
Träning Vet inte riktigt ifall denna tråd ligger rätt, så ni får flytta den ifall det inte passar. Satt och kollade lite annonser och såg en...
Svar
16
· Visningar
1 704
Senast: Freyr
·
A
Träning E det någon som vet när man kan börja så smått att träna sitt föl i kondition :confused: Jag frågade veterinären häromdagen hur länge...
Svar
3
· Visningar
1 516
Senast: Zenith
·
R
Träning Vet inte om jag kommit/ gör rätt (ny användare) Jag hoppas att få lite tips på hur jag ska bete mig med min "lilla" pålle. Han är en...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: Ruffus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama