Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning min häst liksom vrider huvet lite åt höger när ja rider. liksom lite på sne. försöker hon komma undan eller är de mej de är fel på...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: pinky
·
W
Träning Min travare har några olater som jag gärna skulle få bort, om det går... * Han skrapar och dunkar med hoven i boxväggen för att få...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: Shaggy
·
M
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt, men jag provar här iaf. Problemet: Som dom flesta vet så har jag ett korsningssto på 4 år...
Svar
2
· Visningar
848
S
Träning För tre dagar sen fick vi hem en häst på foder. Har tidigare aldrig haft en egen häst så hon är helinackorderad så att hon ej skall...
Svar
4
· Visningar
1 016
A
Träning Hej! Är lite nyfiken på hur ni tar hand om era hästar: 1. Hur ofta o vilka tider ger ni era hästar mat? 2. Hur länge går de ute o...
2
Svar
20
· Visningar
2 591
Senast: Mount Never Rest
·
H
Träning Jag har en toppenbra häst på 8 år som fungerar utmärkt i dressyren men inte när jag rider ut. Hon bockar och "fjollar" sig när vi rider...
Svar
6
· Visningar
909
K
Träning Är det någon som har tips på vad man ska göra för att kunna sitta ner i galoppen ? Jag står väldigt framåtlutat , och har väldigt svårt...
Svar
13
· Visningar
3 839
Senast: nipa
·
Träning Min hästs tänder ska snart träffa tandläkaren, han har vassa kanter och hakar som ska åtgärdas. Men eftersom jag inte vill sätta ett...
Svar
12
· Visningar
4 350
F
Träning har ett islandssto på 1½år som jag har försökt hantera nu i någon månad. hovslagaren kommer ut på torsdag. och jag har kommit fram till...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: fotis
·
M
Träning Blir så trött... Var hos en tjej för 3 veckor sen vilken hade ett kallblod - som inte var riden på över ett år, smällfet och genomsvett...
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: Becca85
·
L
Träning jag vet inte riktigtvad jag sak göra med min häst. han är verkligen värdens gulligate, när man pysslar och gosar så älskar man honom...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: lilla_mej
·
Träning Men hur egentligen? Har nog aldrig riktigt fattat det där med stöd på tygeln. Alla säger bara stöd på ytter men ingen har förklarat...
Svar
10
· Visningar
6 854
Senast: Lina_Zacha
·
Träning Har ni några bra tips på sådana? Typ rida på/under presenning och sånt!
2
Svar
33
· Visningar
2 765
Senast: equitouch
·
S
Träning Vad ingår i skolorna? Öppna, sluta och sen då? Eller är det bara dom? *Förvirrad*
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: tant agda
·
L
Träning Jag skulle behöva lite råd om ihopsläpp. Jag ska släppa ihop min äldre valack med ett sto och en ponnyvalack, som redan går tillsammans...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: RebeckaKihlberg
·
K
Träning Har en till grej att ta upp.. Det är såhär att mitt hbl sto är väldigt ivrig på att jobba , hon nästan springer vid varje rörelse ...
Svar
10
· Visningar
1 147
Senast: Immer
·
M
Träning Har ett litet problem med unghästen. Han har varit avställd under ca 6 veckor pga för liten sadel och att det tog tid innan vi fann en...
Svar
13
· Visningar
1 654
Senast: Totola
·
Träning Hej! Min Islandshäst har svansen åt vänster när jag rider honom. Det känns också mera på vänster sittben ungefär som att han skjuter...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Katur
·
O
Träning Är inte helt säker på att tråden platsar in här. Nåväl. Det jag undrar över är vad som händer om hästen vänjer sig vid stödet av...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Bellona
·
E
Träning Okay, lastträningen ser hittills ut så här: -Häst gick inte in alls. -Häst fick backa långa stärckor, alls inte aggressivt beteende...
Svar
10
· Visningar
1 372
Senast: Horsespirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama