Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur ska jag göra? Har två hästar som går tillsammans och gilla varandra bra. Men nu är det så att en av dom är såå tjock! Medans...
Svar
8
· Visningar
867
A
Träning kan man köra en hästtransport med en lite slags lastbil?? vagnen lutar lite uppåt.. är det dumt?? det går ju köra jätte bra.. bara att...
Svar
1
· Visningar
962
M
Träning Hej här kommer ett träningsproblem. Hur ska man bäst träna en häst som förknippar människor med godis och därför är väldigt naffsig...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Har nu äntligen kommit dit då hästen lättare jobbar på tygeln. Han jobbar med rygg och bakben och därmed komemr en liten böj på nacken...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 107
Senast: Miiico
·
Träning Min ena häst, Moses, har en viss förmåga att stanna när man rider. Oavsett om det är ute eller på bana. Sen står han där och glor ett...
Svar
3
· Visningar
2 127
Senast: ancan
·
Träning Jag har problem med min underskänkel, jag drar bak den på tok för mycket, ser inte klokt ut! Funderar på hur jag ska göra... Har en...
Svar
7
· Visningar
1 114
Träning Jag har skrivit i ett par trådar att jag ska ta hem min systers häst till ett kollektivstall vid ridskolan. Meningen har ju varit att...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: 2 isisar
·
R
Träning Hej alla bukisar ...... Jag var iväg på en clinic igår men tog med mig hästen hem efter en dag.... H*n som höll i clinicen sa att...
2
Svar
20
· Visningar
2 638
Senast: e_s_t_e_t
·
P
Träning Det har ju varit mycket trådar om vad som är rutinerad resp. orutinerad ryttare (och några mellanting) och då funderar jag lite, med...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: jennis
·
K
Träning vad gör man då hästen totalt ignorerar en, min valack höll på att springa över mig pga att han inte fick följa med i hagen. han är...
Svar
4
· Visningar
1 041
U
Träning min häst liksom vrider huvet lite åt höger när ja rider. liksom lite på sne. försöker hon komma undan eller är de mej de är fel på...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: pinky
·
W
Träning Min travare har några olater som jag gärna skulle få bort, om det går... * Han skrapar och dunkar med hoven i boxväggen för att få...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: Shaggy
·
M
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt, men jag provar här iaf. Problemet: Som dom flesta vet så har jag ett korsningssto på 4 år...
Svar
2
· Visningar
848
S
Träning För tre dagar sen fick vi hem en häst på foder. Har tidigare aldrig haft en egen häst så hon är helinackorderad så att hon ej skall...
Svar
4
· Visningar
1 016
A
Träning Hej! Är lite nyfiken på hur ni tar hand om era hästar: 1. Hur ofta o vilka tider ger ni era hästar mat? 2. Hur länge går de ute o...
2
Svar
20
· Visningar
2 591
Senast: Mount Never Rest
·
H
Träning Jag har en toppenbra häst på 8 år som fungerar utmärkt i dressyren men inte när jag rider ut. Hon bockar och "fjollar" sig när vi rider...
Svar
6
· Visningar
909
K
Träning Är det någon som har tips på vad man ska göra för att kunna sitta ner i galoppen ? Jag står väldigt framåtlutat , och har väldigt svårt...
Svar
13
· Visningar
3 875
Senast: nipa
·
Träning Min hästs tänder ska snart träffa tandläkaren, han har vassa kanter och hakar som ska åtgärdas. Men eftersom jag inte vill sätta ett...
Svar
12
· Visningar
4 364
F
Träning har ett islandssto på 1½år som jag har försökt hantera nu i någon månad. hovslagaren kommer ut på torsdag. och jag har kommit fram till...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: fotis
·
M
Träning Blir så trött... Var hos en tjej för 3 veckor sen vilken hade ett kallblod - som inte var riden på över ett år, smällfet och genomsvett...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: Becca85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka