Högre form?

Sv: Högre form?

hmm, jag gör så att jag lär hästen sänka huvudet när jag har kontakt me munnen, då ger jag efter, sen ber man den hålla d lite längre å längre varteftersom den förstår.. rider inte på spända tyglar, för jag förtår inte vitsen me d.. jag använder tygeltag när jag ber om något.. när den gör som jag vill låter jag den vara. på så vis kommer hästen alltid sträva efter att göra som jag vill eftersom den vet att jag då slutar lägga tryck på den.. men när dom kan böja huvudet lätt (då menar jag att man lyfter upp tygeln rakt upp, å hästen sänker å tar in nosen..) då kan man börja lära dom ha huvudet lågt eller högt. då är d inte jobbigt..bara plocka lite extra och hästen lyfter upp huvudet..

Sv: Högre form?

Jag har inte läst dom övriga svaren, men.. de beror på vilken häst du har. jag vet inte vad du har för häst. men vissa hästar är gjorda för å gå i en lägre form & skulle inte orka att gå i en hög form..
när du rider hästen i form ska högsta punkten vara bakom hästens öron.
(som ni säkert redan vet)
men som sakt, allt är olika från häst till häst.. vissa hästar går sönder för dom inte är byggda för att gå i hög form.
Tack för mig =^)

M.v.H

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka