Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Om ni skulle hålla lektion för en tjej på 12 år. Hon är rädd för att trilla av, hon har dåligt självförtroende och är lite blyg. Ni...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: Asa_S
·
Träning Har ni några bra tips hur man får en häst (som kommit undan med fusk) att tänka om? Det är svårt att få honom att söka sig ner på rätt...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Asa_S
·
H
Träning Jag är förkrossad!! :cry: Köpte ett fyraårigt sto för två månader sedan som jag visste var tuff i psyket för det berättade dom men nu...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 603
Senast: MILLA62
·
Träning Behöver tips på olika övningar. Både innom dressyr och hoppning. Alla mina ideer har tagit slut :crazy: De rider Lc:2 utan problem...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: vilse
·
Träning Ja, nu vill jag att ni skriver ner era bästa tips på hur man får en bra, vältrimmad och musklad...: * ...Mage * ...Rumpa * ...Rygg...
Svar
16
· Visningar
1 858
Senast: majola
·
Träning har till och från fruktansvärt ont i rygg samt axlar, ryggen har kommit på senare tid, axlarna har jag alltid haft och det är mest...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: LinnéaL
·
C
Träning ja håller nu på och letar häst å hade väl tänkt mig en i åldern 7-9 år jag vill helst inte ha en allt för gammal häst men jag har varit...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: starcraft
·
T
Träning Någon som har några bra tips på ledarskaps övningar som man kan göra med sin häst? Hur vet man egentligen om en häst respekterar och...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Okej. Jag har en fråga. Hur visar man en häst mha NH att den int ska trampa ned den som leder? Bara undrar.
Svar
2
· Visningar
721
Senast: allroundhästarna
·
T
Träning Hejsan! Min lilla pålle blir väldigt pigg vid uteritter, att han är pigg gör mig inget alls.. bara roligt att se att min gamle ponny...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: allroundhästarna
·
Träning Hur ska jag göra? Har två hästar som går tillsammans och gilla varandra bra. Men nu är det så att en av dom är såå tjock! Medans...
Svar
8
· Visningar
867
A
Träning kan man köra en hästtransport med en lite slags lastbil?? vagnen lutar lite uppåt.. är det dumt?? det går ju köra jätte bra.. bara att...
Svar
1
· Visningar
962
M
Träning Hej här kommer ett träningsproblem. Hur ska man bäst träna en häst som förknippar människor med godis och därför är väldigt naffsig...
Svar
12
· Visningar
1 430
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Har nu äntligen kommit dit då hästen lättare jobbar på tygeln. Han jobbar med rygg och bakben och därmed komemr en liten böj på nacken...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 107
Senast: Miiico
·
Träning Min ena häst, Moses, har en viss förmåga att stanna när man rider. Oavsett om det är ute eller på bana. Sen står han där och glor ett...
Svar
3
· Visningar
2 127
Senast: ancan
·
Träning Jag har problem med min underskänkel, jag drar bak den på tok för mycket, ser inte klokt ut! Funderar på hur jag ska göra... Har en...
Svar
7
· Visningar
1 114
Träning Jag har skrivit i ett par trådar att jag ska ta hem min systers häst till ett kollektivstall vid ridskolan. Meningen har ju varit att...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: 2 isisar
·
R
Träning Hej alla bukisar ...... Jag var iväg på en clinic igår men tog med mig hästen hem efter en dag.... H*n som höll i clinicen sa att...
2
Svar
20
· Visningar
2 638
Senast: e_s_t_e_t
·
P
Träning Det har ju varit mycket trådar om vad som är rutinerad resp. orutinerad ryttare (och några mellanting) och då funderar jag lite, med...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: jennis
·
K
Träning vad gör man då hästen totalt ignorerar en, min valack höll på att springa över mig pga att han inte fick följa med i hagen. han är...
Svar
4
· Visningar
1 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka