Hur ser erat ridschema ut??

Sv: Hur ser erat ridschema ut??

nu på somrarna är det otroligt varierande men den här veckan har sett ut så här

Måndag: Barbackatur i skogen då vi hade varit på träningsläger med 3 ridpass på helgen, ca 45 minuter skulle jag tro
Tisdag: hästen gick endast i hagen
Onsdag: Var iväg till en kompis som bor en bra bit bort, var borta ca 4 timmar, mest skritt men mycket trav också
Torsdag: jag och kompisen skrittade en tur med hästarna uppe i skogen, tog väl ca 45 minuter
Fredag: Hoppning nere i en av hagarna, terränghinder, ca 30 minuters hoppning + mycket skritt
Lördag: var ute ca 1,5 timme, red bort till långa sandbacken där hästarna fick tävla vilket dom inte gjort på länge, haha vi vann :D
Söndag: planerat in en kort körtur, den tar ca en halvtimme men den är intensiv och hästen tycker det är skitkul
 
Sv: Hur ser erat ridschema ut??

Denna veckan har sett ut så här:
Mån. Tog en liten tur i skogen sedan red jag ner till en av våra ängar och tränade böjningar och mycket trav, galopperade lite. (hästen var JÄTTE pigg) Var ute drygt 1 timme.

Tisd.Min lillasyster red lektion för mamma i paddocken i ca 1 tim.

Onsd. Vila

Tors.Tog en liten uppvärmingsrunda i skogen innan jag hoppade barbacka i paddocken.
Allt tog drygt 1 timme.

Fred. Var väldigt varmt och det skulle ha kommit en grävskopa coh fixat med hagen med stallägaren hade läst fel datum så det blev ingen ridning. :cry:

lörd. Vila

Sönd. Ska rida ut idag tror jag.

Jag rider aldrig mer än 2 pass i veckan i paddocken eftersom både jag och hästen tycker att det är tråkigt. :cool:
 

Liknande trådar

Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 650
Senast: anhe
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 691
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 896
Hästhantering Allt började för ca 2 veckor sedan.. Men berättar lite kort om oss först. Hästen är född 2007. Alltså snart 7 år. Jag har haft honom...
Svar
10
· Visningar
2 441
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp