Jävla häst!! Eller?

Sv: Jävla häst!! Eller?

Först hade jag kollat så att hästen är helt fräsch. Kolla mun och ev. röntga så att hon inte har lösa benbitar eller OCD. Kan ju vara en bra idé att göra om du vill häva köpet pga dolda fel. Hur stor besiktning gjordes vid köpet?

Om nu hästen visar sig vara ok hade jag tagit på mig kravallutrustning, pisk och graman. Ett handtag på sadeln kan också vara en god idé. Och sen är det bara att ge sig f-n på att häten ska gå. Skit i att hon bara är fyra år utan få henne ruskigt trött och fortsätt till hon gör som du vill. Kör så hårt med henne ett par dagar så ska du nog se att det ordnar sig. Kan låta hårt, men är rätt säker på att det kommer att funka.

Vad är det merän Montgommery i henne?

Hej ! Jag tror tyvärr att din häst har tagit komandot över dig, o tror att det är den som är ledaren. Jag tycker att du ska börja jobba den ifrån marken, tex horsemanchip, o inte börja rida föränn du bestämmer. om du har svårt med det ta hjälp av någon .Lycka till. ;)

Tack :smirk: det värmer att höra! Väldigt ofta får jag höra att detta är fel sätt att göra det på, att jag skapar en bortskämd och farlig häst... Men de kan ju själva försöka slåss med honom, jag vill det inte. Han har aldrig varit så snäll som nu, problem uppkommer ju tyvärr om någon annan rider och kräver saker utan att ge tillbaka... då sticker han förståss... eller vägrar gå fint... Men, det får jag väl lösa genom att behålla min älskling för alltid, eller skicka med en instruktionsbok :p

Hoppla: Hoppas det löser sig med din lilla!

hoppla skrev:
Ja hon har gått på sommarbete med nya hästar men de är väldigt gamla och snälla. Det är hon som BESTÄMMER allt i hagen!! Den förra ledaren har blivit hur underlägsen som helst...

Där har du nog ditt största problem!
Din dam har förstått att hon får vara med och bestämma och nu vill hon göra detsamma med dig!
Träna mycket ledarskap med henne och sätt henne gärna med en stark ledarhäst.
Bara för att visa henne att det inte alltid är hon som är ledaren och bestämmer.

JA,MAN KAN BLI GALEN!SÅ GJORDE MIN VALLACK ETT TAG Å TILL SLUT SÅ BÖRJADE JAG MED ATT JAG VÄNDE HAN SÅ HAN FICK BACKA UT FRÅN GÅRDEN=)
DET GICK BRA DET,,ÄR JU INTE SÅ KUL Å BACKA UT NÄR DOM INTE VILL=)
DET BLIR VÄL JOBBIGT=) :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 057
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 852
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 153
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka