Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jaha så var då minnet putts väck :angel: :D Hur var det nu med galoppen? Är den två-taktig eller tre-taktig??? Många tack! :bow...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: solenbakommolnet
·
N
Träning eller vad man skall kalla det, vars abstrakt finns här: http://www.research-projects.unizh.ch/vet/unit50300/area1207/p5873.htm...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Stopek
·
Träning Ännu en av mina 'hur skulle ni gjort' trådar. Men snart är det dags för ett nytt återbesök för lilla Fröken Fräken, och 'som vanligt'...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
W
Träning rider en ponny som har varit ledig nu under sommaren, och jag ska så smått börja sätta igång henne igen. undrar om någon har något tips...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: mackan
·
T
Träning Hejsan! I stallet där jag står så finns min pålle och en till, dom har stått tillsammans sedan i maj och trivs kanonbra ihop. Under...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: superbusan
·
J
Träning tjohopp =) nu är det så att jag köpte min pålla i sön.. (jättefin o allt det där vettni!) men hon har absolut nada kondition och...
Svar
5
· Visningar
1 303
K
Träning Efter hur lång tid behöver hästen få kliva ur transporten och rastas? Ska antagligen transportera hästen ca 50 mil. Vad mer behöver...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: burton
·
M
Träning Har köp mig en häst nu för någon månad sen, har bara honom för jag vill inte stress köpa en sällskaps häst till honom. Men nu kommer vi...
2
Svar
34
· Visningar
2 355
Senast: Z3:an
·
Träning :idea: : Har sen ett år slutat ge godis i handen och fått en mycket trevligare häst.Men när jag ska sätta fast (löst)sadelgjorden måste...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: pozze
·
E
Träning Jag står i begrepp att köpa unghäst, närmare betämt en åring. Jag har haft unghäst tidigare, den gången en på tre. Väldigt okompilcerad...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Elemmírë
·
Träning Jag vet inte vad jag ska göra längre, jag ger strax upp :( . Ja, det handlar om lastning, hästen är 5 år, fux och sto = envis jävel som...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 847
Senast: Orzon
·
L
Träning Läste i en annan tråd tidigare där "Snorpan" undrade bl a vad folk har på sina hästar i transporten, och började fundera.... Vi har...
Svar
12
· Visningar
2 066
Senast: _Ida_
·
N
Träning problemet: jag upplever att hästen "fastnar" i hö tygel, blir stum i hö sida av munnen, gärna "tippar" nacken ngt till höger. skjuter...
Svar
19
· Visningar
1 259
Senast: Cecely
·
T
Träning Hejsan! Detta kanske låter väldigt okunnigt nu men jag undrar vad NH är, hur man tränar på det med sin häst och vad det finns för för -...
Svar
7
· Visningar
908
E
Träning Kan jag med min travare rida lektioner för någon tränare? Är det någon tränare överhuvudtaget som vill instruera oss, en travare på 12...
2
Svar
26
· Visningar
2 155
Träning Finns det någon som har ideer om hur jag ska träna mitt sto att sluta sparka med frambenen när hon åker transport. Vissa hästar sparkar...
Svar
16
· Visningar
2 364
Senast: CaliforniaSwed
·
K
Träning Min häst har hela tiden varit en riktig dröm att rida. Men nu efter hon kom hem från betet så har det hänt något. När jag skall trava...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: allroundhästarna
·
S
Träning min häst tycker att det kan vara lite obehagligt att bli transporterad men hon är snäll att lasta o vi kör försiktigt med henne. jag...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: maria_b
·
C
Träning Hur får man en fin och vältränad häst? Hej! Har nån några tips om hur man kan få hästen vältränad och fin? :confused:
Svar
1
· Visningar
871
Senast: neferra
·
I
Träning Vilka fördelar ser ni med att köpa en unghäst? Nackdelar? Har ni köpt en unghäst men samtidigt inte haft vanan/kunskaper med att äga en...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 232
Senast: Mullan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar