Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hade hovslagare ute hos min häst idag och det är ju så att man blir mörkrädd. Min häst är av naturen mycket vaken och allert vilket gör...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 077
Träning Vi har en Kallblodstravare som gått på travet tills för ca 3 år sedan. Han är nu 11 år. När vi köpte honom var han inte mycket...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: misan
·
K
Träning Hejsan! Har precis flyttat till en gård med ganska mycket mark, större delen av denna består av skog. Åkerdelen är utarrenderad i fyra...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: Kanon
·
Träning Jag flyttade till irland för nio månader sen, och tänkte stanna här. Hjälper till i ett stall med ridskola och de tycker att jag är...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: Lina_
·
Träning Om ett par timmar kommer lilla gumman. Vad är då bäst? Ta in henne i boxen på en gång eller låta henne strosa i hagen ett tag? Hon har...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Septicemia
·
Träning Hur är det egentligen?? Ska alldeles strax flytta hem hästen och ridvägarna är alldeles underbara :love: . Det är bara ett krux. De...
Svar
19
· Visningar
1 429
Senast: Septicemia
·
Träning Det hände en obehaglig sak i går (måndags) och jag tänkte om ni har några funderingar på vad som orsakade detta. Jag och min sambo...
Svar
14
· Visningar
1 567
Senast: ancan
·
Träning Hej är det någon här som har erfarenhet hur länge man kan träna en dräktig häst(lektioner och hårdare arbete) och typ hur man ska...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: jea78
·
Träning undefined Hejsan! Min häst är snäll och trevlig att hålla på med i stallet och leda osv. Men när jag rider är hon bara tittig och nervös...
Svar
6
· Visningar
1 576
Senast: Totola
·
A
Träning min lilla pålle galopperar med bakbenen innanför spåret. Vad beror detta egentligen på? hur ska jag få henne att sluta med det...
Svar
1
· Visningar
1 033
P
Träning Nu har jag gjort det igen! Jag har fått en problemhäst på halsen och har just börjat känna på henne. Jag vet egentligen inte mycket om...
Svar
5
· Visningar
1 572
Senast: Korven
·
Träning Hästen följer och lyder sin ägare på alla plan, följer/stannar/ och ffa går inte på några villkor över ägaren. Ganska ranglåg med...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Korven
·
L
Träning Hejsan! Jo jag har äntligen fått lov att börja rida ;) Så nu kommer nästa problem, hur väljer man och hittar en bra ridklubb? Någon...
2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: Linda Lundquist
·
M
Träning Finns det någon "horseman" som skulle vilja ge mig tips att på bästa sätt lära min unghäst att gå in i transporten. Jag kan muta honom...
2
Svar
25
· Visningar
4 831
Senast: Trissa
·
L
Träning En liten undran om lösdrift. Ni som tävlar era hästar och tränar dem regelbundet, har ni dem på lösdrift? Jag funderade på detta med...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: neywaz
·
A
Träning Jag har en gammal varmblodvalack som är 22 år gammal. Han kom till oss som 19 åring som sällskap till min häst och pappa skulle skritta...
2
Svar
32
· Visningar
2 356
Senast: coscos
·
T
Träning Lägger en tråd här också.(lagt en på foder också) New Forest ponny, 7 år Saknar framåtbjudning o allra helst på träning o äv...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Uddatyp
·
S
Träning jag har ett 12årigt halvblodssto som vart med om endel i sitt liv. hon har hos en tidigare ägare blivit NH hanterad o nu hos mej gårjag...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Silly
·
Träning Så fort man tar fram tränset eller ställer upp vår ponny i gången börjar hon att dregla som den värsta Sankt Bernhads hunden :eek: ...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Immer
·
Träning Ja kan dom bli det eller inte? Om inte, vad är det för reaktion vi egentligen ser när vi ser sånt som vi uppfattar som svartsjuka...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Rattfylla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama