Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Någon som har erfarenhet av häst som blir av med sin kompis. Vår ena pålle har blivit av med sin trygghet i livet, sin bästa kompis som...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: splash
·
Träning Det är såhär att nu till helgen eller nästa helg ska vi hämta en shettis (106 i manke). Jag är urglad men ändå känns det stort och...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Sliver
·
Träning Vad ska man göra med en shettis som är grymt otålig när hon står uppbunden i stallgången och utomhus? I stallgången går hon omkring och...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Sliver
·
P
Träning Jag har en D-ponny. Hon är väldigt "inne i sig själv" Om man kan förklara det på det sättet.. Hon går lixom inte riktigt att få kontakt...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: nexxa
·
G
Träning Min häst pärlan som är fem år har börjat bli trög när man rider på banan, ibland stannar hon och står stilla i typ tre minuter innan man...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: domino
·
L
Träning Hallå. För några dagar sedan släppte jag in mitt nya sto med en sammansatt flock, ett annat sto och två valacker. Såvitt jag har sett...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Yrja
·
C
Träning Jag har två ston som jag tagit hem från olika ställen, till ny hage och lösdriftstall. Båda är rätt tuffa, men de har gjort upp och allt...
Svar
16
· Visningar
1 282
Senast: Stopek
·
Träning När jag kommer till stallet och skall göra nåt med hästen.Tex kommer med grimman eller tränset, då vänder han på " klacken " och går...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: missen
·
Träning Hej! Jag ha fått ett jobbigt problem som jag ha haft panik över ett bra tag nu. Ha alltid älskat hästar ända sen jag var liten och ordet...
Svar
14
· Visningar
2 249
Senast: nella84
·
D
Träning Japp! Nu är det dags! Jag SKA lyckas få stilla händer! Det är mitt nya mål! Jag sitter så här :bump: med händerna! Och även om jag inte...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Lina_Zacha
·
B
Träning Hade hovslagare ute hos min häst idag och det är ju så att man blir mörkrädd. Min häst är av naturen mycket vaken och allert vilket gör...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 080
Träning Vi har en Kallblodstravare som gått på travet tills för ca 3 år sedan. Han är nu 11 år. När vi köpte honom var han inte mycket...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: misan
·
K
Träning Hejsan! Har precis flyttat till en gård med ganska mycket mark, större delen av denna består av skog. Åkerdelen är utarrenderad i fyra...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: Kanon
·
Träning Jag flyttade till irland för nio månader sen, och tänkte stanna här. Hjälper till i ett stall med ridskola och de tycker att jag är...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: Lina_
·
Träning Om ett par timmar kommer lilla gumman. Vad är då bäst? Ta in henne i boxen på en gång eller låta henne strosa i hagen ett tag? Hon har...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Septicemia
·
Träning Hur är det egentligen?? Ska alldeles strax flytta hem hästen och ridvägarna är alldeles underbara :love: . Det är bara ett krux. De...
Svar
19
· Visningar
1 429
Senast: Septicemia
·
Träning Det hände en obehaglig sak i går (måndags) och jag tänkte om ni har några funderingar på vad som orsakade detta. Jag och min sambo...
Svar
14
· Visningar
1 570
Senast: ancan
·
Träning Hej är det någon här som har erfarenhet hur länge man kan träna en dräktig häst(lektioner och hårdare arbete) och typ hur man ska...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: jea78
·
Träning undefined Hejsan! Min häst är snäll och trevlig att hålla på med i stallet och leda osv. Men när jag rider är hon bara tittig och nervös...
Svar
6
· Visningar
1 581
Senast: Totola
·
A
Träning min lilla pålle galopperar med bakbenen innanför spåret. Vad beror detta egentligen på? hur ska jag få henne att sluta med det...
Svar
1
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
Tillbaka