Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Jag älskar samvaron med hästar (dvs när jag känner individen, annars tycker jag ärligt talat att det inte ger s--t) men slutade en gång...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 925
Senast: AlterPride
·
Träning Jag har ett litet litet problem.. Äger ett fullblod som är i full tävlingskondition och musklad och ser jättebra ut i allmänhet. Har...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Jochanda
·
M
Träning Har en foderhäst sedan 3 månader, och ni som läst mina tidigare trådar vet att jag har haft lite olika problem med denna "lite" bestämda...
2
Svar
31
· Visningar
2 601
Senast: norpan
·
M
Träning jag har börjat bli osäker på om min häst verkligen ser mig som ledare nu. Förr var det ingen tvekan men nu vet jag inte. Skulle kunna...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 908
Senast: adnamA
·
Träning när ja tömkör min polla "knäpper" hon bara av i nacken, hur ska jag göra för att hon ska börja använda bekdelen och höja ryggen?, någon...
Svar
17
· Visningar
1 339
Träning Har ridit lite sporadiskt sista året pga en ridolycka, så en kompis har ridit min häst och hoppat honom. Nu när jag har börjat ridat har...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Dreamer
·
B
Träning Är det någon här som är en baddare på att hoppa barbacka?? :) Skulle vilja ha lite tips om detta, ska börja träna på att hoppa just...
Svar
13
· Visningar
2 832
Senast: snuffe
·
L
Träning Trodde när jag köpte hästen (10 år) att han var van vid vatten och bli duschad, men icke. Blev översprungen så fort vattnet nuddade...
Svar
12
· Visningar
992
Senast: mysko
·
Träning Är det förbjudet enligt lag att hålla hästar i hage med enbart taggtrådsstängsel? Är det också förbjudet att endast ha en enda ensam...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 899
Senast: SCAN
·
S
Träning Läste i den andra tråden, hur alla transporterar sina hästar.. Vi har nyss köpt en ny värmlandsvagn, jag körde våran B-ponny, som jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 414
Senast: Borka
·
A
Träning Hej! Igår sa min pappa "oj, du ser ju stor ut på den där hästen?", tycker ni att jag gör det? :eek: Min tränare sa förut att vi var...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 753
Senast: mimmi_t
·
M
Träning tror ni är enklast för mig och min ridtravare?? Hon går i form i skritt trav och galopp, men har lite svårt att hålla galoppen när...
Svar
7
· Visningar
1 535
Senast: Mysaan
·
Träning Vet inte om detta borde ligga på hästvård, men jag har en teori, som jag skulle vilja höra era åsikter om. Såhär är det: Jag rider...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Mabuse
·
Träning Jag vet varken ut eller in. Jag insåg bara att nu är det nog kört. Köpte mig en ponny för 2 veckor sen. Skulle ha för att rida till &...
2
Svar
26
· Visningar
3 707
S
Träning Hej! Är det någon som har några tips till hur man kan träna och motionera en galen shettis? Det står en liten ettrig sak i samma stall...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: SannaBoo
·
Träning Finns det nån här som är asbra på att få hästar som vägrar gå in i transporten att göra det? Jag lasttränar min häst nu och har kommit...
Svar
8
· Visningar
918
N
Träning Min dotters c ponny har väldigt lätt för att resa sig på bakbenen om man "går på" honom i ridningen. Både jag och dottern tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 249
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Lägger inlägget här, även om jag inte vill kalla det jag gör för nh. Och detta är en helt onödig tråd från en lyrisk ttl. :angel...
Svar
12
· Visningar
1 025
Senast: Hallonsoda
·
P
Träning Hur gör/gjorde ni i år? Hur länge hade ni hästarna på bete och tills när har ni tänkt att vara i full gång igen?
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Lazio
·
M
Träning Hej!Nu har min pålle gått på bete i 5 veckor med kompisar.Inte alls riden eller tränad.Så nu undrar jag , hur skulle ni sätta igång...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: popeye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama