Sv: "problem"

Usch va jobbigt för dej. Hoppas det går över.. :(
När alla dumma tankar kommer, pröva att ställa motfrågor till dej själv. Har du nåra bevis för att tankarna skulle vara sanna? Hur märker du att något är fel? Ser du på hästen att hon mår dåligt?
Ställ dej själv mot väggen, så ska du se att du inte har nåt bra försvar för att oroa dej! ;)

Det hjälper inte. sucksuck. och hon verkar ju tycka det mesta är skoj nu.
jag vet ingenting. man ska inte hålla på med nh men man ska hålla på med nh. det och det är bra för hästen men det och det är inte bra för hästen. :(

Moej skrev:
Det hjälper inte. sucksuck. och hon verkar ju tycka det mesta är skoj nu.
jag vet ingenting. man ska inte hålla på med nh men man ska hålla på med nh. det och det är bra för hästen men det och det är inte bra för hästen. :(
Jag verkar ha en otrolig tur som inte beblandat mig med Nh, det är på tok för djupt för mig :angel:
Det är inte lätt att ha sådana tankar som dig.... Jag undrar om det skulle fungera att du har med någon i stallet som vet om dina problem så fort du börjar få konstiga tankar så berättar du det så kan personen be dig skärpa till sig (på ett ungefär)...

Det finns en annan som du kan prata med också.... Ett bra sätt att för att hålla tankarna borta är att prata med "problemet", dom kanske inte svarar med hästar är de bästa lyssnare som finns ;)

Bara strunta i alla NH-regler ett tag! Visst, dom funkar säkert jättebra, men du kanske skulle behöva släppa dom "kraven"..? Använd din känsla och förnuft istället. Du behöver ju inte plugga in en massa "måsten" och regler, du kan ju tänka och känna efter själv. :)

Funderar på om det kanske är det kära bukefalos som är mitt problem? :D

Igår i alla fall så var alla andra i stallet också (vi är bara fyra hästar) och då kändes allt lättare för då såg jag att de andra också bara håller på med det de vill.
Så jag gjorde det jag kände för, och det slutade med att min häst saknade mig så när jag lämnade henne i stallet med de andra sen för att hämta stallet. Hon skrek och skrek, ända tills jag kom. Då kändes det som att det nog var ganska rätt att vara lite "ego".
Och hon tyckte om det hela tiden.
Jag satt upp utan träns eller nåt, och bara skrittade lite slalom, stannade från trav osv. Sen gjorde jag lite vanliga nh-övningar som flytta rumpan och så, och det slutade med att jag bara behövde peka på rumpan. Och om hon hade tyckt det varit så hemskt hade hon nog inte svarat så lätt.

Va bra! :bump: Jo, det kan nog va lite Buke/internet som är problemet.. ;) Det finns så mkt olika fakta, åsikter och metoder så att man glömmer sin egen vilja och känsla!

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar