Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ibland är hästarna underbart tydliga i sitt språk och talar med besked om när deras människor är ouppfostrade och puckade och helt...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: mathil
·
Träning Nu är jag lite less på att ha en häst som är sig själv så fullkomligt nog - och som därmed inte behöver mig för en sekund...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: ida.kar
·
Träning För första gången så blev min foderhäst helt galen. Jag låter henne annars aldrig få sin vilja igenom. Men igår var hon helt omvänd, det...
2
Svar
24
· Visningar
1 808
Senast: Åska
·
S
Träning Tränade för-första gången idag :banana: super-duperkul! Pernilla, som äger Skildingur har gått 1000-tals kurser, så man har ju någon...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Skildingur
·
Träning Har en pålle inhyrd i mitt stall som bara biter på de andra hästarna, stona vågar han inte bita på för de säger ifrån på skarpen men...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: mysko
·
M
Träning Sorry lååångt :crazy: Jag har då bott i Sverige hela mitt liv och har varit på ridskola och haft att göra med privathästar.Dom...
Svar
12
· Visningar
1 641
Senast: mimmi_t
·
L
Träning Ska byta från halm till spån. Det kommer inte att vara permanentbäddar utan vändmockat. Undrar om ni som har det trots att ni inte har...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Sliver
·
S
Träning har lite problem med att få min häst lösgjord i nacken. hon har en gång tidigare i livet fastnat under en transport o stäckt varje kota...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: mackan
·
Träning När det gäller hantering i allmänhet och ridning så är det inga problem men när min häst går i HAGEN då fungerar inte riktigt...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: Snobben
·
K
Träning Hallå alla! Nån som har nån fundering/åsikt om stubbar i hagar!? Har hägnat in en gammal kohage som vi fått röja ner lite träd i...
Svar
11
· Visningar
1 765
Senast: AnnaKarinA
·
B
Träning Någon som har erfarenhet av häst som blir av med sin kompis. Vår ena pålle har blivit av med sin trygghet i livet, sin bästa kompis som...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: splash
·
Träning Det är såhär att nu till helgen eller nästa helg ska vi hämta en shettis (106 i manke). Jag är urglad men ändå känns det stort och...
Svar
4
· Visningar
834
·
Träning Vad ska man göra med en shettis som är grymt otålig när hon står uppbunden i stallgången och utomhus? I stallgången går hon omkring och...
Svar
7
· Visningar
811
·
P
Träning Jag har en D-ponny. Hon är väldigt "inne i sig själv" Om man kan förklara det på det sättet.. Hon går lixom inte riktigt att få kontakt...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: nexxa
·
G
Träning Min häst pärlan som är fem år har börjat bli trög när man rider på banan, ibland stannar hon och står stilla i typ tre minuter innan man...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: domino
·
L
Träning Hallå. För några dagar sedan släppte jag in mitt nya sto med en sammansatt flock, ett annat sto och två valacker. Såvitt jag har sett...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Yrja
·
C
Träning Jag har två ston som jag tagit hem från olika ställen, till ny hage och lösdriftstall. Båda är rätt tuffa, men de har gjort upp och allt...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: Stopek
·
Träning När jag kommer till stallet och skall göra nåt med hästen.Tex kommer med grimman eller tränset, då vänder han på " klacken " och går...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: missen
·
Träning Hej! Jag ha fått ett jobbigt problem som jag ha haft panik över ett bra tag nu. Ha alltid älskat hästar ända sen jag var liten och ordet...
Svar
14
· Visningar
2 249
Senast: nella84
·
D
Träning Japp! Nu är det dags! Jag SKA lyckas få stilla händer! Det är mitt nya mål! Jag sitter så här :bump: med händerna! Och även om jag inte...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Lina_Zacha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur