Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning hej jag behöver mycket tips hur man ska göra med ett 4 årigt sto som lägger sig under ridning när det inte passar lilla fröken. Hon...
Svar
19
· Visningar
1 608
Senast: Luff
·
M
Träning Hej! Skulle vilja veta lite om det finns något tips. Köpte en ponny som var ganska "död" innan han kom till mig.Nu har han blivit...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: mimmi_t
·
F
Träning jojjomän..... kom på mej själv idag när jag skulle ut å köra min lilla gummsa... jag kom till stallet som vanligt men när jag...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: mimmi_t
·
L
Träning Jag har börjat rida igen efter 15 år och är lika frälst som jag var då. Nästan jobbigt hästtokig :love: Jag rider på ridklubb 1 gång...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: *Lena*
·
A
Träning Jag känner att min häst inte passar mig, och att jag kanske har för lite kunskap för att ta hand om honom på rätt sätt. Han är en ganska...
2
Svar
23
· Visningar
2 309
Senast: eldione
·
T
Träning Nu står jag antagligen med 1hingst och inget sällskap till honom längre, fick reda på att hans hagkompis åkte idag. Hur ska jag lära...
Svar
7
· Visningar
774
Senast: Tiggertjejen
·
L
Träning Hur lär man en häst att backa ur transporten?? Min häst har alltid åkt lastbil förut och gått framåt nerför luckan. Nu när vi skulle...
Svar
18
· Visningar
1 117
Senast: ang
·
C
Träning Jag kan tänka mig att detta är ett uttjatat ämne, men jag känner att jag bara sitter som ett frågetecken numera. Jag behöver få lite...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Magdalena
·
Träning herre gud..nu har jag varit sjukskriven i över en månad och inte kunnat rida undertiden..så han har bara gått på betet å myst..ja om han...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Shimzy
·
L
Träning Jag har en fråga till er som haft häst på tillridning hos tränare minst ett par veckor - månader, p g a diverse problem. Alltså inte...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: fia-lisa
·
K
Träning Vet att det är supergiftig med idegran... Men om det är så pass giftigt att "hästen dör bara efter något enstaka barr" som någon på...
2
Svar
24
· Visningar
4 774
Senast: javill
·
L
Träning Vet inte om den här tråden hamnar på rätt ställe men.. Mitt självförtroende har fått sig en törn och jag behöver lite peppning av er på...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Totola
·
F
Träning Just nu skrittar vi på lång tygel i skogen 3 gånger i veckan.... Kanske ska tilläggas att jag heller inte är igång :rofl:
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Fortfarande Grevinnan
·
Träning Nu tänkte jag att ni skulle få hjälpa mig genom att slå de kloka skallarna ihop... En vän till mig har en travare, 5 år gammal, dryga...
2
Svar
23
· Visningar
1 901
Senast: älgen
·
K
Träning Kan man det? 2 st normalstora människor på ett normalstort halvblod? Och egentligen menar jag inte rida utan mer att "åka om kring"...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: __Stilett__
·
B
Träning Mitt fullblod är konvalescent och skrittas för tillfället ( mest,,) Han är ett litet monster och har plötsligt hittat på en massa hyss...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Uddatyp
·
R
Träning Har ett 4årigt fullblod direkt från banan. Vad bör jag tänka på när jag ska omskola henne till ridhäst? Nån som har erfarenhet av...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: bassemand
·
W
Träning Får hem min ettåring nu, goskallblod som jag ska börja pyssla med och tänkte höra ett lagom arbetsschema för honom. Tänkte om man...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Cut3Leo
·
Träning Det är såhär att jag är ute efter ett arbetsrep på 4m men har inte råd att beställa från webbsidor och liknande så jag tänkte göra ett...
Svar
10
· Visningar
2 495
Senast: saen
·
T
Träning Min lille valack på 2½ år börjar bli besvärlig! Han har inte lärt sig att respektera andras revir, utan försöker gärna puffa och buffa...
Svar
7
· Visningar
2 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka