Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning När jag hoppar bana/högre hinder (110 uppåt, vissa träningar toppar vi) så blir jag efter ett par språng helt slut i mina ben. Jag kan...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Bison
·
M
Träning Håller på att rida in min unghäst, ett litet arabsto. Tänkte fixa grunderna själv, men skall ta hjälp av tränare längre fram. Det...
Svar
1
· Visningar
1 483
M
Träning Nån som kan ge någe bra tips på vad man kan göra om hästen slänger sig ut vid avlastningen.... Jag är inte stark nog att hålla emot...
2
Svar
35
· Visningar
2 564
Senast: Nibla
·
M
Träning Håller på att leta efter en ny häst efter det att min häst nu kommer att tas bort. Har fastnat för en jätte trevlig travar vallack på...
Svar
16
· Visningar
2 283
Senast: Carmenzita
·
S
Träning Min 4 åring måste tömköras varje dag, enligt veterinärens order. Han har kissing spines och ska bygga muskler genom tömkörning. Han...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: Korven
·
Träning Nu vill jag ha lite goda råd om hur ni hade gjort. I vårt stall står mitt varmblod med tvåmånaders föl samt två islänningar. Dessa...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Seabaz
·
T
Träning Alltså, min häst! Hon står still! Fattar lixom inte, hon ka verkligen tå still! Vi har varit på NH kurs idag, och hon stod still redan...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Camilla_H
·
L
Träning jag bara maste fraga, hur sitter man ner i traven, genomgaende beskrivning tack! antingen nar jag rider spanner jag magmusklerna...
Svar
12
· Visningar
1 283
Senast: Claran
·
Träning Hur gör ni när ni lastar. Är ni mycke folk vid lastning. Håller ni fölet på transporten så fölet inte kan dra sig av igen. Ge mig...
Svar
7
· Visningar
1 397
B
Träning Hejsan alla glada :banana: En kompis till mej har en liten hingst...förnärvarande 4 månader Till nästa vår har hon tänkt lämna...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: blissare
·
S
Träning hej! Jag och mina 3 kompisar har funderat på att bli fodervärdar till 2 hästar som vi skulle dela på alla 4. Vi är 13, 14, 15 och jag...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Poetry_princess
·
Träning *hoppas tråden ligger rätt* Håller ni på med mental träning? Jag lider av rätt besvärlig prestationsångest som jag ibland kan...
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: jaca
·
M
Träning Ja, vad menar man egentligen när man säger att en häst är grundutbildad. Fattar ju att den kan grunderna liksom, men vad menas då med...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Madeleine Nilsson
·
P
Träning För en vecka :d Vart rider ni och hur länge? Mitt brukar se ut såhär mån vila tis paddocken ca 1 timme ons skogsridning ca 1 timme...
2
Svar
21
· Visningar
2 567
Senast: Bubben91
·
Träning i augusti 2003 började jag rida den häst som jag skulle ha som min i ett och ett halvt år frammåt. han heter Baron och är ett Svenskt...
Svar
5
· Visningar
1 703
Senast: älgen
·
Träning Behöver lite snabba svar här! Jag har en kompis som ska åka och hämta en shettis i morgon, det är 45 mil för pållan att åka. Problemet...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Hoppryttaren
·
Träning På senaste tiden har min ponny (sen min andra häst togs ut ur hagen pga skada) varit svår att fånga in, han har haft "trotsperioder"...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Matilda_o_Bonita
·
M
Träning är det ingen ridskola/lärare som lär ut sånt!? på gården/stallet där jag rider går det förbi en grusväg, och på den vägen verkar...
Svar
13
· Visningar
1 079
Senast: Bison
·
M
Träning Jag heter Monika, är 23 år gammal och bor i Malmö. Tycker d är tråkigt med presentationer så vill ni veta nåt mer om mig är det bara att...
Svar
18
· Visningar
1 361
Senast: linafina
·
M
Träning Är det någon här som har några tips vad jag ska göra med mitt Varmblod :crazy: Han är nu 6 år och tagen från travet och jag ska...
2
Svar
25
· Visningar
1 869
Senast: Bärin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar