Kan jag rida för tränare?

Sv: Kan jag rida för tränare?

Vad roligt att det gick bra! Berätta gärna hur det går för er i "framtiden" också, och lycka till! :)

Kul att ni komit igång med träningen. Hästen vänjer sig nog ska du se.

Förövrigt vill jag bara säga att en tränare som nekar träning pga hästens/ponnyns ras bör icka kalla sig tränare.

Som tränare kan man möjligtvs tacka nej, till upprdag pga, plats/tidsbrist och möjligtvis om man inte skulle räcka till utbildningsmässigt.
Då menar jag att om man vill träna svår dressyr bör man kanske välja en tränare som har kapacitet för detta och inte traktens lokala hoptränare.

när jag hade min travare red jag ibland privatlektion i dressyr för min gamla ridlärare, men mest och sista 2 åren i en hoppgrupp för ponnyer. han var nämligen bara d-ponny.
det funkade bra och han gick på samma avstånd som de andra, samma höjder och svårigheter ungefär. tycker det funkade bra och vi fick ut nåt av hoppträningen.

sen nu när jag fått en ny ponny, så var jag på hoppträning för nån dag sen, och så var det en annan,ny travare på träningen :p, fast då var det iof en storhästträning men ändå..
så det är ju inte så ovanligt med travare i "grupperna".

Kul att du börjat redan, kan ju berätta att jag började för ett år sen med min 19 åriga nordis, hon har tränats lite förrut men har bara blivit riden i skogen sista åren, men nu är vi back on track, vann även klubbtävlingen i dressyr LB å Lc, gissa om man kände sig glad! :) Har även bättre samarbete med gumman och vi har kul ihop! :banana:

Lina_Olsson skrev:
men absolut! :eek:
förstår inte vad det är för tränare som inte tar emot travare eller nybörjare/skogsryttare. Själv tar jag emot alla som vill lära sig.

Typiskt att jag inte viste det innan, behövde tränare i Flen i våras :p

Ge det lite tid, min var sådan i början med. Blev nervös och skulle fåna sig och gick inte alls lika lugnt som hemma. Han är fortfarande lite nervös, speciellt om jag blir nervös. Och han ska alltid stanna och kissa nånstans mitt i lektionen... Mycket oblyg häst... Detta trots att han alltid får gå in i boxen och kissa precis innan lastning...

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 749
Senast: mamman
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama