För stor!?

Sv: För stor!?

Du ser inte för lång ut och du är verkligen inte tjock, så skippa de där tankarna på att banta!!

Jag tycker ni passar jättebra ihop, och du ser INTE tjock ut, snarare alldeles lagom.
Tycker du ser liten och nätt ut på ponnyn :)

tycker ni ser alldeles perfekta ut tillsammans!
tror inte det hade varit några problem även om du hade varit lite större så rid på du!

fin ponny!

Btw, jag är 171 cm över havet, väger 62 kg och jag rider stor C/liten D-ponny en gång i vecken på ridskolan.
Visst, han är ganska kraftig och "stadig", men jag var ändå osäker förut om jag verkligen inte var för stor.
Jag frågade min ridlärare och några till, ingen av dem tycker jag varken ser för stor eller tung ut för honom.
Så då litar jag på dem och rider på som vanligt.

Senast ändrad av en moderator:

Eh... Jag tycker att du ser mindre ut i förhållande till ponnyn på den senare bilden! I vilket fall som helst är du inte för stor på någon av bildern och dessutom tycker jag inte att du ska banta. Är man inte klart överviktig så är det fullständigt urdumt att banta för att skona hästen - istället blir du bara svag, irriterad och mår inte bra och det mår nog hästen sämre av..

Så ta det lugnt, ät gott och rid väl!

/Camilla

Jag tyckte det var gränsfall när jag såg första bilden då ponnyn såg rätt nätt ut i typen, men jag tänkte precis att man borde se i rörelse innan man uttalar sig, och sic! på nästa bild ser det helt OK ut! Jättefint ekipage! :)

Ja d e precis det, jag kanske är för stor för henne när vi står stilla sådär? :confused: Varför vill det så stor skillnad när hon rör på sig och när hon inte?

Hur kan du skona hennes rygg om du rider på ridskola? Man lär sig väl ändå inte hur man skonar en speciell hästs rygg?! Tycker synd om stackars ridskolepållarna som går runt 3 pass o dagen och med tom ibland för stora ryttare! :eek: (Även om hästen går i rätt form är det jobbigt för den att bära en tung ryttare och svårt för den att hålla balansen om man är för lång)

Jag hoppas du väger mkt lite och att c-ponnyn är VÄLDIGT stor och kraftig!

TACK OCH HEJ

Du har en mycket fin ponny, och du ser VERKLIGEN inte stor ut på henne :D

ÅÅh! Din sötis är väldigt lik min d-ponny som jag sålde för ett par veckor sedan.... :cry: Han var ca 144 mkh och jag 173... men han bar upp mig fint. Dock kände jag mig lång... Men som alla andra säger: Nej, du ser absolut inte för stor ut på något sätt!

ps. Isabeller är det vackraste som finns ju! :love:

Tilly Tam skrev:
ÅÅh! Din sötis är väldigt lik min d-ponny som jag sålde för ett par veckor sedan.... :cry: Han var ca 144 mkh och jag 173... men han bar upp mig fint. Dock kände jag mig lång... Men som alla andra säger: Nej, du ser absolut inte för stor ut på något sätt!

ps. Isabeller är det vackraste som finns ju! :love:
Ok, gud vad tråkigt :cry:

Aa visst är isabeller jätte fina! :love:

Arsozah skrev:
Ja d e precis det, jag kanske är för stor för henne när vi står stilla sådär? :confused: Varför vill det så stor skillnad när hon rör på sig och när hon inte?

Nej jag tycker inte att du är för stor. Absolut inte. Blir lite irriterad på din pappa! Kan ju föda anorexi..
Gränsfall på första bilden? Herregud... de andra däremot som skriver att de är 170 och rider c, där tror jag faktiskt att de är mer än gränsfall. Du är då rakt inte det enligt mej.

PS! Kanske pappa funderar på nästa häst så ta det försiktigt :angel:

Superfint ekipage och vad du än gör..... banta inte!!!
Lycka till i framtiden och säg åt din pappa på skarpen!! :banana:

Inte ser du vare sig tung / lång ut på den ponnyn... Fortsätt du att rida den.. Ser ju jättfina ut :)

NEJ! Du ser ju ut att passa alldeles utmärkt! Trevlig häst och trevligt ekipage!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka