Sv: Jag har stolsits!
apocalypsen skrev:Man behöver inte jobba i motvind och lida martyskap bara för att man kan
Varför slita ont istället för att eftersträva korrekt hjälp och stöd?
Varför riskera att lära fel och få problem bara för att gå den hårda vägen?
Jag önskar att jag hade haft bra sadlar och instruktörer längs vägen som hjälpt mig få en bra sits. Nu måste jag ta tag i ett allvarligt problem där muskler strejkar och är motsträviga för att vi inte "gör som vi brukar" Träningsvärken är konstant efter varje ridpass numera och jag kommer ingenstans förrän jag löst problemet med min kassa sits.
Varför eftersträva den hårda vägen om kan lära sig på den enkla och därigenom få bra balans och sits att man senare inte har problem när man sitter upp i icke optimala sadlar. Jag förstår inte ditt sätt att se på saken
Apo[/QUOTE=apocalypsen]
Som jag skrev innan så lägger jag ner detta nu då jag har svårt att få fram vad jag menar men eftersom de finns de som fortsätter att envisas gör jag ett nytt tapper försök!
Jag har aldrig påstått att det inte är bra att lära sig rida i en "bra" sadel. men om man nu INTE har tillgång till en sådann sadel varför inte lära sig sitta ordentligt i den man redan har???!!!
Det blir inte mkt mindre jobb för det då man ändå ivilket fall som helst måste lära sig sitta om.
Bara för att du har en "bra" sadel blir inte träningsverken mindre då du ändå måste lära dina muskler att jobba på annatsätt. och lär inte du dem det så lär sadeln det och då blir det träningsverk i alla fall då det ändå blir en omställning för musklerna.
Jag förstår inte ditt sätt att se på saken! du får inte mindre träningsverk bara för att du har en sadel som tvingar dina muskler i en annan position. det är en lika stor omställning för musklerna som om du skulle tvinga dem. tvinga som tvinga!!!
Senast ändrad: