Jag jobbar som chef och det finns ju verkligen två sidor av det här. I de flesta situationer hade jag nog uppskattat feedbacken om det är i form typ ”X reagerade såhär efter ert samtal, vilket påverkar våran effektivitet. Min erfarenhet är att det fungerar bättre att göra såhär istället när jag ska framföra en åsikt till X. Men det kan finnas omständigheter jag inte vet om bla bla”. Lagom neutralt, men ändå med ödmjukhet och lösningsfokuserat. Men när det blir för inne på detaljer (eftersom jag inte kan eller skulle diskutera en situation som handlar om en annan medarbetare) eller situationer där det verkligen varit befogat som
@athena_arabians beskriver kan det också verkligen landa fel. Jag ser dock absolut hellre att vi pratar om allt som skaver och det tror och hoppas jag de flesta chefer också tänker.
Sen angående att chefen inte hållt vad den säger, det hade jag verkligen tagit upp. Men som all feedback så vill man ha förändring eller positiv effekt så behöver det landa bra även hos mottagaren.