shettisar/ minisar

Sv: shettisar/ minisar

En stycken skäckig shetlandsponny. Sto, 14-15 år gammal. Kör henne själv, medan en mindre kusin står för ridningen. Lite longering blir det också nu som då.

Har en svart valack f 98 e. Django vd Romer/Tomtebos Cidra som regelbundet tömkörs, löshoppas och rids. Ska visa honom på Bjärsjölagård 20/8, så nu övar vi "visa häst vid hand". Nästa år kanske vi vågar vara med i tömkörningsklassen. Han, är jätterolig att jobba med, ibland önskar jag att han vore ett par dm större. Va, kul vi skulle ha...Håll tummarna för oss den 20de, vår första visning!
Eva

Blev inget, har bestämt mig för att vänta lite med nytt hästköp, men jag håller ögonen öppna ifall nått dyker upp.

nej jag visade tre käpplinge ponnyer 2 normalstora och en mini.(minin är min, den som är på bilden högst upp)
En av de stora känner du kanske igen om jag beskriver. Hon är mörk och har vita bakben och stegrade hela tiden, den andra var en fux, också väldigt ouppfostrad :P

:D

Kan den mörka med vita bakben möjligtvis vara en väldigt fin (enligt mig) svartskäck vid namn Azola?

Grattis till klassvinsten förresten!

Jag har också en shettis! Hon har varit min i hea 12 år nu. Hon och jag har hittat på en hel del roligheter tillsammans. Numera så lever hon ett rätt så lugnt liv tillsammans med min andra ponny på landet, fungerar mest som barnponny till mina syskonbarn, lite tömkörning och körning, promenader och ibland har det blivit nån utställning.

Vi har ett shettissto som tidigare varit avelssto samt visats på utställningar.
Numera är hon barnens favorit och en SUPERSNÄLL barnhäst.
Meningen är att hon nu skall få vila från aveln och användas av barnen tills hon blivit för liten för dem.
Därefter kanske hon återigen sätts in i aveln.

Planer då för henne?
Ja äldsta dottern 8år har många bla följande:
Vara med på clearroundhoppningar
Nästa år vara med i maskeradklasser på utställningar
Slutligen HON TRÄNAR HÅRT FÖR STRÖMSHOLMSGALOPPEN..
Kan vara lite svårt då damen ifråga helst travar...
Du kan se bild på henne på vår hemsida kika in under våra hästar
http://hem.bredband.net/denemt/
mvh El

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: maddie202
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Joro253
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar