Allergivaccinering/immunisering. Era erfarenheter.

Vad kostar det på ett ungefär att göra och analysera blodprov vid allergier? Vad har ni fått betala?
 
Vad kostar det på ett ungefär att göra och analysera blodprov vid allergier? Vad har ni fått betala?
Oj, jag kommer inte ihåg, får nog kolla gamla skadeanmälningar....
Jag gjorde dock pricktest som kompletterades med blodprov.
Det sägs enligt forskande vet på SLU ge säkrast svar.
Sen för att det ska vara chans att ev allergivaccinering gå på försäkringen finns det vad jag förstår en viss gång som ska göras om de har luftvägssymptom. Utredningen täckte i alla fall mitt bolag oavsett.

Men det skiljer kanske mellan veterinärer hur man gör och anser.
 
Jag har fått höra hos min veterinär sist vi gjorde blodprov (och pricktest) att vissa försäkringsbolag nekar blodproven. Jag vet inte om det är samma med pricktesterna. Mitt bolag (folksam) har dock inte ifrågasatt. Min veterinär menade på att en anledning var att en del veterinärer gör blodproven för ofta/på för lite indikation.

Min häst har haft en helt ok sommar så här långt, mycket pga det svala vädret. Motioneras dock lugnt och endast när det är svalare. Han har fått några astma-attacker de varmaste dagarna men de går över direkt om jag spolar honom med kallvatten. Han står på högdos kortisoninhalator och antihistamin förutom vaccinet. Jag ger lägre dos var tredje vecka istället för var fjärde. Skjuter upp sprutan om det är varmt då han haft tendens att bli sämre dagarna efter. Och ja, han får antihistamin innan vaccinet. Vad jag läst är det bara positivt att ge samtidigt.
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
357
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 678
Senast: Jamtland
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 711
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp