Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Idag har Kele passerat en rejäl milstolpe! Alldeles nyss fick hon sin tredje, och sista spruta cartophen i halsmuskulaturen på vä...
Svar
6
· Visningar
1 977
Senast: Fladde
·
R
Träning Jag har köpt en ponny som är jobbad med ledarskaps övningar(det är meningen att hästen ska följa mig som en hund.), och jag vill...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: e_s_t_e_t
·
S
Träning Vad skulle ni gjort? Har ett sto på 5 år som är jätte hemsk vad gäller gräsätandet. När jag ska rida ut på henne och genom skogen så...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: pinky
·
M
Träning I kväll när vi skulle ta ut hästarna så var det totalt hopplöst! De har inga grimmor på sig nu på sommaren och idag gick det bara inte...
Svar
12
· Visningar
1 018
Senast: LIA
·
B
Träning Idag skenade hästen tillbaka till stallet(från ridbanan) när hans hästkompisar gick hem igen. det var riktigt otäckt. Han har bara rusat...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: boella
·
X
Träning hej.. trevligt ställe d här! e ny och e i full gång me att utforska stället. tänkte höra om era åsikter och tankar. har ett sto som...
2
Svar
34
· Visningar
2 570
Senast: kille16år
·
Träning Jag har en liten shettis tjej som måste skos fram nu när jag börjar att köra med vagn. Hon har varit skodd någon vinter innan. Den sista...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Pelle_P
·
Träning har ju fått en foderhäst som är nybetäckt och så iaf. för att inte orsaka skador på hästen + kommande föl. hur ska man rida hästen...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Stopek
·
A
Träning Hej! Jag funderar på att skaffa min första fodervärdshäst (Då jag inte har råd att köpa än). Men jag är lite tveksam på kostnader...
Svar
7
· Visningar
2 309
Senast: Tove2
·
J
Träning I september ska jag börja rida mitt 3-åriga fullblod igen efter 3 månaders vila. Innan vilan fick hon ledinflammation i kot- och...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: evelinaz
·
Träning Jag blir så ledsen,min unghäst Tuborg köpte jag i december förra året o han är helt underbar.. Han var så snäll o rida ut på...
Svar
16
· Visningar
1 285
Senast: Ida_79
·
Träning HUR ska man börja sin NH-träning för att hästen ska ha uppmärksamheten riktat mot en och följa efter osv? Har ju försökt en del själv...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: _Runaway_
·
V
Träning vad har ni för regler för era hästar? Mina egna är: - flytta sig för tryck->DIREKT - Hästen går där JAG bestämmer att den ska...
Svar
12
· Visningar
979
Senast: v_NiniZ_v
·
I
Träning Vad gör man med en ponny (b-ponny sto på 117cm) som får ryck å tror hon kan göra precis som hon vill...??? :confused: Det är min...
Svar
1
· Visningar
975
Träning jag vill inte ha nått bråk eller nått sånt. vill bara veta när de blev så fel att sitta i stolsits?? vem har bestämt de?? går hästen...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Ia*
·
Träning vet inte var tråden ska ligga?! men flytta den gärna om jag lagt den fel... Det är så här, för första gången i mitt liv så har jag...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: Moppa123
·
Träning Jag o en kompis hade en liten diskusson ang lastträning. Jag har en svårlastad häst och tänkte att jag ska börja lastträna henne. Men...
Svar
8
· Visningar
1 641
Senast: Moppa123
·
Träning Haha, ja så det kan bli... i januari förra året lånade jag ut min häst till en kanon tjej och genast vart störtförälskad i honom och...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: MoonFlight
·
Träning Nu är det så här att jag kommit till en punkt då jag tar till mina gamla "knep"...Jag börjar rida med handen istället för sätet :eek...
Svar
7
· Visningar
1 050
N
Träning Hur gör man för att träna bort (eller iaf gör så att det blir bättre) bakskygghet hos en häst? Vår lilla havreflinga är extreeemt...
Svar
5
· Visningar
1 425
Senast: NeonPrinsessa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur