När är man för lång för sin häst?

Sv: När är man för lång för sin häst?

Nej, förlåt - jag är bara så upprörd på dessa fjortisar som tycker att de får rida små ponnyer bar aför att de vill det, utan minsta tanke på hästen, att jag postade fel i hastigheten

escodobe skrev:
Hästägaren är säkert lika okunnig som du
:angel:
du vet inget om hur kunnig varken jag eller hon e så yttra dig inte om de... du känner inte mig och vet inte vad jag kan eller inte kan... :mad:
Jag säger väl motsatsen - jag rider inte gärna stora breda hästar, jag har inte en möjlighet att påverka dem rätt när mina ben knappt når nedanför sadlen - alltså rider jag inte för stora hästar, och inte rider jag grannens jättesöta shettis ävenom jag skulle få..
men du KAN rida stora hästar om du vill!! de va de som va poängen med de jag skrev... jag har aldrig sagt att jag kan rida hennes b-ponny på lektion för de vet jag att jag inte kan... men att rida ut nån gång om året dör han inte av... han får varken ont i ryggen eller nån annanstans, och han blir inte ett dugg tröttare än om hon skulle ha ridit... om han nu skulle få ont av att ha mig på ryggen.. skulle han inte protestera då??? hmm... när du inte känner hästen ska du inte yttra dig om nått du inte har med att göra... :mad: och om de nu e så att jag inte ska rida ponnies för jag e självisk.. varför e de då okej att jag rider islandshäst??? många som e långa då... kan du svara på de e du snäll... :mad:
och om du nu blir så "upprörd över alla fjortisar" som du kalla mig, så varför bryr du dig om att skriva???

Senast ändrad:

NEJ! För gud skull människa vad tänker du med??? :eek: :confused: :mad: Det är ju minst 10 centimeter kvar tills fötterna nuddar marken så det är lugnt!

Jag som är cirka 165 kan därmed rida en stor shettis då och då, den dör ju inte! Det är ju bara ( :eek: ) 60 centimeter mellan mig och shettisen på 105. Jag tror jag ska söka efter shettisar att hyra på foder, för de är ju så roliga att rida!!! :rofl: :D Jag tror jag får måååånga svar....Eller vad tror ni?! :D ;)

HAHA jag tävlade shettis förut.. färlttävlan och banhoppning. jag var helt klart förstor men min ponny tog inte nån skada av det då.. men nu har ja slutat för nu är ja både för tung och för lång. men det var klul så länge det varade:)

haha jag tävlade shettis förut. fälttävlan och banhoppning:) jag var förstor det vet jag men det var kul så länge det varade. men nu rider ja ej henne något mer för nu är ja defenitivt för lång och tung

Jag är ca 182 cm och väger ca 53 kg, ider utan problem min ponny som är 135, New Forest, givetvis är jag MYCKET för lång, men han har inga problem med min vikt. Ska tillägga att han är tämligen runt och grov i sin typ. Men härliga barbackarurer blir det då och då.
Rider även min andra häst, en korsning vbl/nsv på ca 155 utan problem, lite lång för henne också kanske, men man har iaf mycket ben att hålla om hästen med. ;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: soom
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst