Måste bara fråga!

Sv: Måste bara fråga!

Min breddar inte i vanliga fall när man travar och rider.
Däremot när man ska börja med skänkelvikning på ridplan så börjar han alltid med att bredda sig, vilket gör det mycket svårare att få honom att trampa över.
När vi kör breddar han ordentligt :) Skitfränt!

Nej, inte när han jobbar. Då har han vanlig trav. I hagen kan hända att han paddlar om han får för sig att ta en kort snabbtrav.

Hi hi min förra häst korsning nordvensk/halvblod drog på ordentligt ibland i traven när man red, så fort att min systers häst (varmblod) fick galoppera för o hänga med!
skritten gick sakta och han kunde galoppera nästan på stället men just traven gick undan! :banana:

Lilja_89 skrev:
Han kanske inte gått på banan då?

Det spelar inte så stor roll.
Tränade ett sto ett tag som aldrig gått på banan, och hon hade traven naturligt.

Ett av mina förra ston galloperade hellre än trava, och hon hade t.o.m insprunga pengar på banan.

Jodå, då skulle du kunna komma och titta på min häst. Hon är väldigt travsäker. Första gången hon släpptes ihop med sin hagkompis (en stor d-ponny) började d-ponnyn kaxa och vile driva in, då flög hon bara iväg i bästa trav stil ponnyn försökte hänga på i galopp men sedan insåg den att den var chanslös och de blev riktigt bra vänner :love:

de andra hagkompisarna var mer lugnt ihop. däremot fick min häst hagförbud mot ridbanan då hon brukade flyga fram längst staketet i bästa Solvalla stil och skrämma upp ridhästarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Senast: Lavinia
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags red jag en hopplektion igen. Det var första gången jag red lektion efter mitt ofrivilliga uppehåll. Jag fick jättehästen på...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama