Sv: Ridning med föl?
Jag kan, Jag kan
VET DU ENS VAD SOM ÄR FRAM OCH BAK PÅ EN HÄST???????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VET DU ENS VAD SOM ÄR FRAM OCH BAK PÅ EN HÄST???????
Åh.det är inte första gången det argumentet kommer..roslagen skrev:Jösses du har ju sjunkit längre än Titanic nu du.
Vilket j-a "bra" argument du hittat här mot andras hästhållning!
Allt går med lite viljaroslagen skrev:Jo det får man ju hoppas, det är ju inte helt lätt att spänna för vagnen framför hästen
Träna föl?
Allt prat om vikten av rörelse i tidig ålder, gör att en del automatiskt funderar om det inte går att skaffa sig ett försprång genom att börja träningen redan som föl, i stället för enligt traditionen, som 1-åring?
"Det har gjorts undersökningar, som visar att föl inte tillgodogör sig träningen vid så låg ålder. Den blir alltså inte bättre, fölungen styr själv bäst sitt rörelsebehov", säger Arne och drar upp följande punkter varför vi inte ska lägga ned tid på att träna föl:
Tillväxten är stark
Skaderisk
Fölet tillgodogör sig inte träningen
Underlaget har betydelse (ej löst!)
Kostar tid och pengar för tränaren/ägaren
Nej, vad vet han?roslagen skrev:
Urklipp från denna sidan visserligen om travhästar men häst som häst. Å andra sidan antar jag att inte heller Arne Lindholm är tillräckligt kunnig för att du ska ta till dig information från hans breda kunskapbank.
Enligt en del troligen ingenting och enligt dig, mig mfl väldigt, väldigt mycketNej, vad vet han?
De som säger det första vet förmodligen ingenting om Arne Lindholm eller vem han är..roslagen skrev:Enligt en del troligen ingenting och enligt dig, mig mfl väldigt, väldigt mycket