Simma med häst

Sv: Simma med häst

Jag brukar flyta ovanpå ryggen. men hon tycker det är så kul så det skulle nog inte spela nån roll om jag satt på henne heller, hon skulle inte märka mej :p

simmar med mina 2 ggr / vecka! har bara 1 km till havet (;

glid av och simma brevid! sitter du kvar trycks hästen ner och kan få panik!
håller du i manen får du inte så mkt kontroll med den andra handen + att du kommer för nära hovarna! :eek:

så. glid av och simma brevid! det skadar ju inte att få lite motion själv också, eller hur? men håll dig MINST 1½ m brevid hästen för att inte få kick!

och du.. akta dig för bromsar. DOM BITS :O

ja brukar simma med hästarna.. vi simmar ut o dom klafsar snäll efter:D sen simmar ja så långt ifrån min häst som grimskaftet lr tyglarna räcker så ja inte blir sparkad. sen simmar vi runt lite:)

klagomål

är det någon som brukar få klagomål från arga sommar besökare när ni badar med era hästar? :mad: jag tycker det är rätt dummt igentligen för om det bara finns en sjö och man själv bor där året om och att man dessutom badar med hästen där det ine är några människor. varför e de sånna problem med de? ;) dom vet ju inte vad som redan finns för läskigheter o snuskiga saker i vattnet. deras barn kankse just va runt kröken och bajsade i vattnet. who knows:P

samma här :D

det är jätteskönt i värmen, och det tycker hästarna också. var ute och simmade med 25 åriga shettisen i går.. :o han ÄLSKADE det. var mKt pigg efteråt :smirk:

Jag brukar sitta kvar även fast det inte bli att man sitter på hästen blir mer att man flyter lite ovanför ryggen. Skulle inte simma bredvid hästen, risken att bli sparkad lr översimmad om hästen plötsligt bestämmer sig för att den vill in till stranden igen skrämmer mig för mycket.. :angel:

Jag simmar mycket nu i sommarens hetta med min pålle som älskar det :D han fullkomligen rusar ut i vattnet! jag personligen tycker inte det känns rätt att sitta kvar när hästen jobbar för att simma.. däremot kan han gott få dra mig :P jag ligger bredvid med ett stadigt mantag. även om han inte kanske kan simma lika fort så tynger jag ju inte ner honom.. sedan väger man ju inte så mycket när man ligger helt i vatten.. sitter man på är ju en stor del av kroppen ovan ytan och det blir ju tungt... Däremot är det bra om man har på ett par halvsjaskiga skor som man kan bada med.. om du kanske ska i igen och leder i hästen istället för att rida i eller när ni går upp så gör det nog jäkligt ont och bli trampad barfota.. :S

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 804
Senast: Lingon
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila