Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Vet ej om jag lägger detta i rätt tråd. Men provar här. Jag undrar lite hur hästar brukar regera på ett frambriksnytt släp som det...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: fejko
·
Träning Hejsan! Jag har världens bästa skogsmullehäst. Hon går fram överallt med glädje över stock och sten och är inte rädd för något. -När jag...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Fighter
·
T
Träning Hoppas tråden ligger rätt! Hur är det nu med lagen, är det så att man måste ha den övre luckan där bak stängd? En sak till jag kom...
2
Svar
32
· Visningar
3 271
Senast: apocalypsen
·
Z
Träning Jag har fått lära mig att när man t.ex longerar en häst ska man byta varv ofta för att det tär på benen. Men som det är nu arbetar jag...
Svar
3
· Visningar
1 627
Senast: Mitrolle
·
H
Träning Kan någon förklara för mig skillnaden i säkerhet om man har mellanvägg i eller inte? Jag har haft en diskussion med min man angående...
2
Svar
28
· Visningar
2 452
Senast: Russin8
·
Träning Jag satt och funderade på hur det ska gå till när jag ska lasta Etan för att skicka honom på betet i maj. Han åkte med hästbuss ner...
2
Svar
32
· Visningar
2 150
Senast: cirkus
·
Träning Min lille Alioth blir 1 vecka imorgon. Han är otroligt social och älskar att bli klappad och gosad med. Problemet är att han blir lite...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Gnist
·
E
Träning hej jag undrar i fall ni kan ge mej några tipps på hur jag kan förhindra att min häst tar bettet eller inte lyssnar alls på mej utan...
Svar
12
· Visningar
4 246
Senast: Achron
·
Träning Vet inte om pappa driver med mej (han har ofta den tendensen :smirk: ). Men han säger att sto kan va "skakel ill". Det handla om ett...
Svar
12
· Visningar
1 231
L
Träning :banana: :banana: :banana: Hej Alla I dag släppte jag min tokiga häst lös när jag arbetade med henne,och hon följde efter mig hela...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: loppis
·
O
Träning Jag hoppas att ngn snäll individ skulle vilja svara på min simpla?/korkade? fråga. Jag är skötare på en häst som är kittlig och ibland...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 874
Senast: yes
·
Träning Hej! Häromdan var jag och min kompis ute i stallet för att rida. Dumt nog var det MITT på dagen då det var ca 25+ ute. VArken hästen...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: BuenoBull
·
B
Träning Grannstallet har masser me isisar. alla går på odlad vall och är hur feta som helst. två av dom är på smällen. varav den ena är halt på...
Svar
10
· Visningar
1 244
Senast: Casa_Blanca
·
Träning :confused: :confused: Min häst har alltid funkat bra att lasta, han har varit mkt tävlad och därför mkt van att åka transport! Nu till...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Häromdan skulle vi lastträna valacken på 5 år. Han är ju då inte så van vid lastning trots att de sa att han var jätteduktig vid...
Svar
13
· Visningar
2 868
Senast: allroundhästarna
·
B
Träning När vi är o tävlar på meeting så är vår häst helt tokig. Så fort han ser mig eller någon i grannboxarna blir utfodrade står han och slår...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: benjamin
·
Träning ..jäkla hästskrälle :mad: Nu har shettisenhingsten kommit på hur man duckar o tar sig ur hagen :crazy: jag hinner inte vända om...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 778
Senast: taccotad
·
A
Träning Jag är i valet och kvalet att köpa en toppstammad arab, oinriden och fem år. Nu behöver jag veta lite mer om just att rida in en häst...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: Anteya
·
Träning Har någon läst den, vad tycker ni om den? Är den relativt lättläst, finns det bilder eller är det bara text? Handlar den om det man...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Lite intressant att veta.Även fodringstider ;) Såhär brukar jag göra: November-Februari : Står hästarna uppstallade.Går ute mellan...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 812
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar