Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning vad betyder det, om en häst behöver ridas mellan hand och skänkel?
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Immer
·
Träning Kan din hästhantering sammanfatts kortfattat? Att hästar behandlas som individer förutsätter jag, men finns det någon "röd tråd" i din...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 034
Senast: AnnaKarinA
·
I
Träning Varför kör man hästar i grimma och inte i halsrem?
Svar
10
· Visningar
1 590
Träning När jag leder min häst så går han alltid snett bakom mig. Om han är väldigt pigg och har liter bråttom så kan han takta bredvid mig med...
2
Svar
20
· Visningar
2 001
Senast: v_NiniZ_v
·
A
Träning jag ska ha en häst i en månad i sommar, och hästen har absolut inga ryggmuskler utöver det absolut nödvändigaste för att man ska kunna...
Svar
10
· Visningar
1 101
·
V
Träning JAG HAR EN HÄST SOM JAG HAR HAFT I CA 2 MÅN. ALLTING GÅR JÄTTEBRA MED HONOM FÖRUTOM ATT HAN STANNAR HELA TIDEN. nÄR MAN RIDER SÅ FÅR HAN...
Svar
15
· Visningar
1 191
·
Träning Måste skriva av mig lite. Har ledarskapsproblem med min häst. :crazy: Han har kommit på nu hur stor och stark han faktiskt är och...
2
Svar
24
· Visningar
3 195
·
I
Träning Hade för ett antal år sedan en unghäst som var rena rodeodrottningen. Men jag åkte aldrig av henne märkligt nog. Numera är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 364
Senast: toughcookie
·
M
Träning Kan knappt sitta stilla! Har nu ikväll varit och provridit min häst som är på inridning. Är överlycklig. Hon var såååå duktig. Vi både...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Hej! Behöver lite enkla dressyr övningar att göra på min häst då hon inte få galoppera så mycket. Trav och skritt övningar. Inte...
Svar
5
· Visningar
1 519
Senast: mackan
·
Träning Vill ha hjälp och råd. Tömkör min femåring sen ett år tillbaks han var tidigare aldrig tömkörd innan jag köpte honom så vi har jobbat...
Svar
13
· Visningar
3 164
Senast: mackan
·
E
Träning Hur, i vilken ordning, sätter hästen ner skånkerna när han går i en korrekt öppna resp. sluta i skritt ute på spåret? Någon som har en...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Egonson
·
Träning jag var med på någon vet bes så jag undrar vad ingår i vet bes på häst.Jag har inte gjort det själv på dom jag har fått eftersom fått är...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Nora
·
M
Träning Har alltid tyckt det är kul med undersökningar :angel: Därför kommer här en liten undersökning om hur ni har det i och runt ert...
Svar
18
· Visningar
1 363
Senast: Hallonsoda
·
Träning Igår vågade jag mig med myyycket ångest iväg till ridbanan med Vision (som är T-märkt och inte ska jobbas varken på böjda spår eller med...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: overtyre
·
M
Träning hejsan. Jag har ett sto som är rätt så lätt skrämd och väldigt osäker av sig när hon går ensam eller står ensam i stall/hage. Någon...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: knasan
·
O
Träning fick höra ett sätt som en tränare X gör som tydligen "ska fungera". dvs att i utbildningstadiet binda fast fölet/unghästen vid en stadig...
2
Svar
32
· Visningar
3 673
Träning ..och det går inget bra. känner en liten tjej på åtta år som rider på ridskola en gång i veckan, och sedan får låna min ponny ibland...
2
Svar
32
· Visningar
2 137
Senast: Trissa
·
M
Träning När vi köpte Totte slet han sig ett par ggr i gången, det blev bättre och bättre och till slut stod han ganska lugnt där. Nu har han...
Svar
5
· Visningar
911
Träning Tänkt skriva in en del "problem" som man ibland stöter på till vardagen med hästen. Om ni kan får ni gärna skriva hur man ska hantera...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama