Lära galopp?

Sv: Lära galopp?

ok joo men jag vet hur jag får min toka i galopp nu ;) Jag behöver inte hjälp :)

Jag råkade skriva ett annat inlägg fel, skulle inte vara i den här tråden.
Men det jag skrev till dig, inlägget tidigare, är menat till dig! :banana:

Kombinera med ett röstkommando, t ex ha en speciell sorts smackning för galopp. Vissa inriktningar har sina egna koder. Lär hästen det när du longerar.
Passa på när det känns som att den själv vill galoppera att förstärka kopplingen mellan röstkommando och skänkelhjälp och fattning. T ex i en rolig uppförsbacke, bredvid en häst som galopperar, i longeringen där den är van att galoppera... Fatta sedan galoppen ur en sluta för att få den ren och bärig från början.

I sånt fall tycker jag att du borde läsa igenom tråden nogrannt, för Bärin har redan svarat på min fråga som var ställd till henne. Och hon har redan sagt att hon inte riktigt är hundra på vad de har gjort med Alfred tidigare, men du kanske vet bättre själv än vad Bärin gör... ;) :p

jag har nyss lärt nick att galoppera en nordis som var inkörd, o ja låt hon bara gåå i slängtav till hon galopperade ja gjorde så klart en galoppskänkel sen fick hon jätte mykket beröm hon fick gå på rakt spår lättast för henne. sen tränade ja att bryta av o fatta.o nu går det att galoppera från skrittpå henne ja trycker i med skänklen ganska hårt så fattar hon. hon kan galoppera på volt fast hon sparkar mykket bakut då så hihi. :) men nu kan hon så gott som galoppskänkeln hon tycker det är jätte kul att galoppera :D ;) :smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama