Sv: Gaaahhh

Ooooh shiiit....nä sånt har vi inte i skogarna härikring :rofl:

Men jag har släppt ut han nu, med antenner och nyduschad:devil: han provade direkt att gå på , väntade inte ens tills jag gått därifrån :crazy:första gångerna så kändes det nog bra lite för ha ruskade på huvudet, men SEN fick han sig en riktig en så han flög baklänges :D då vart han förbannad och sprang omkring o levde rövare...men nu har han lugnat ner sig...så det kanske går ändå....fick sänka tråden ca 10 cm. Nu går dom inte i sin "vanliga" hage, så den får jag nog sätta ståltråd på nere i om han skall gå där.....

majblomma skrev:
Tror jag läst i en tråd för ett tag sedan om en som blev så less att hon satte hundarna i hästhagen och shettisarna i hundgården :D

Haha, jag skötte en shettis får några år sen (ganska många)
Hon rymde JÄMT. Hon fick bo i hundgården :D:D haha
rätt åt henne :devil: (ironi)

Fy vad tråkigt! Hade själv stora problem med min lille minishettishingst, vi hade då tre band och jag trodde att han absolut inte kunde ta sig ut men tyvärr gick det alldeles utmärkt.
Vår minsta hage satte jag upp så där var totalt FEM band i hand höjd men han sprang igenom dom, kröp under osv osv osv. Vi hade en stängseltestare där en lampa blinkade om det var ström och självklart blinkade den när vi testade.
Vi sedan hit en "staketgubbe" som hjälpte oss tillrätta med det hela, enda problemet var att vi hade jordat för dåligt så det var svag ström i staketet och därför sprang hästen lätt ut. När vi väl jordat rätt så hade vi exakt 5500 volt, mätte med digital voltmätare och efter det har han aldrig stuckit jag har till och med plockat bort de extrabanden så nu har vi "bara" tre elband i alla staket.
Nu vet jag ju inte om ni har en digital voltmätare, men det är ett bra tips så man vet exakt hur mkt krut man har i staketet!

Liknande trådar

Trav Jag har fått äran (?) att träna en häst i stallet, som i grund och botten är en hygglig häst och har en bror som tjänat några mille...
2
Svar
30
· Visningar
5 145
Senast: Kellie
·
Träning Det här kommer att bli långt känner jag.. Hoppas att någon orkar läsa och kanske kan komma med lite goda råd. Under den senaste veckan...
Svar
18
· Visningar
1 878
Senast: Nethril
·
B
Träning Nu har jag kört fast. Tänkte spåna lite här och kanske få ett eller flera tips innan jag ber till gud om hjälp! Det är såhär; Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
2 810
Senast: Biijatch
·
Träning Ska flytta mitt sto och hennes femmånaders föl på lördag fm. I det nya stallet bor en sur gammal travmärr och en shettis valack...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.