Träning av en superpuppa

Sv: Träning av en superpuppa

Du skriver ju att du tränar hästen bara och inte lägger ner några pengar på henne. Jag fattade det som om ägarna inte heller vad intresserade av att lägga ner pengar på hästen.

Gå in på fb Djurens rätt hästgrupp!!! Dom diskuterar denna tråden där!

Kommer inte gå att diskutera nånting här inne längre utan att det hamnar på deras sida, för dom kan varken läsa eller tolka texter rätt utan läser bara de dom själv vill :p

Åh herregud .. jag blir återigen mörkrädd, kommer man ens våga skriva något på travforumet längre? Jag ger min häst 4 kg kraftfoder, är det djurplågeri för att jag ser till att han får det foder han behöver för att kunna prestera?! :D

Nä .. kanske man ska sälja hästarna o börja plocka svamp istället ...

Åh herregud .. jag blir återigen mörkrädd, kommer man ens våga skriva något på travforumet längre? Jag ger min häst 4 kg kraftfoder, är det djurplågeri för att jag ser till att han får det foder han behöver för att kunna prestera?! :D

Käka flugsvamp var väl poppis redan på vikingarnas tid??? ;)

Jag kommer inte att lägga en sekund av min energi på "de där" då jag vet precis vad jag gör för mina hästar.

Min ena hade varit vilddjursmat redan som föl om han fötts i det fria. :angel:

Gå in på fb Djurens rätt hästgrupp!!! Dom diskuterar denna tråden där!

:D:D:D

Fast om man läser tråden och tänker att man inte kan ett skvatt om hästar, eller tror eller utgår ifrån att vi alla är djurplågare....... Så framstår våra diskutioner som ganska okänsliga ....:rofl::rofl:

Glömmer aldrig när jag satt i telefon och diskuterade hur man bäst skulle lösa transport av sperma för att få stoet dräktigt på bästa vis. När jag stänger ner nallen så är det alldeles tyst omkring mig och alla bara stirrar.......:angel:

Håller med Naffa..... nu blir det att krama på gubben och hästarna istället ;)

Ett litet tillägg bara...;)

Till DR: Att sätta in en kula i livmodern har samma syfte som att vi kvinnor använder oss av hormonpåverkande preventivmedel; dvs att att minska besvären vid menstruation, PMS besvär etc. (nu förmänskligar jag inlägget för att ni ska förstå)

Det är oerhört VANLIGT att kvinnor söker för dessa besvär, och då är det för att minska plågan och hormonstörningarna. Detsamma gäller hästarna, som också besväras och orsakar besvär. Dvs vårt mänskliga ansvar att vårda dem.

Men det är väl ingen av er som har sökt för dessa besvär?

Haha, detta är ju roligt :rofl:

DR ...Vilka clowner :crazy:

Undrar vad DR gör med sina surmärrar, för dom finns ju överallt....men dom får väl släppas fria o pussas på o bete sig som dóm vill

Senast ändrad:

Oh gud, jag som ger min ena häst 5kg kraftoder medans den andra bara äter minteraler/vitaminer och hö.. Hualigen, är jag världens sämsta ägare enligt DR kanske...

Ajjemen .. jag tror att du är det ;) Jag må ju va hemsk som faktiskt sitter och tränar den här superpuppan jag pratat om, hon är finare än någonsin efter 2 mån. vila :D

*Knapplån*

Läste i någon av trådarna att någon läst på DR att det skulle vara plågsamt att sätta in en kula i livmodern. Jag kan nu bestämt dementera detta.

Våran häst som nu har fått en sådan insatt för andra gången, stod som ett ljus. Denna gången gjorde det hemma hos oss i en för henne lugn miljö, men utan tillgång till seminspilta med sparksydd. Ingen brems eller liknande användes.
Denna häst slår för minsta sak, (tex i en speedcar, då hon fick en älglus på ryggen, och helvetet bröt ut)
eller viftar frenetiskt närman lindar/borstar benen, med svansen, och stampar i golvet.

Nu håller vi tummarna att detta fungerar, för hon lider så fruktansvärt av sina hormonella störningar, då hon slår i sönder sina ben i boxväggarna på nätterna under brunstveckan.
hon kan inte äta stroppy mare, för då blir hon hingst och "betäcker" de andra stona, eller ger sig på den lilla ponnyn för att krossa henne, blir dessutom riktigt otäck att hantera. Munkpeppar fungerar lindrigt men inte tillräckligt.

Veterinärerna står frågande, men är mycket intresserade av hennes fall. Så vi hoppas på en lösning, inte allra minst för hennes egen skull.

Förra gången kulan satt i några veckor, fungerade hon toppen i träning, i flocken och i stallet.

Liknande trådar

Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 040
Senast: Nahar
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 658
Senast: anhe
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: Loons
·
Hästhantering * Inte den blekaste susning om var tråden skulle ligga - moderator, flytta gärna * Jag tittar ganska ofta på hästannonser och planerar...
2
Svar
28
· Visningar
8 471
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V