Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tittilo skrev:Japp, självklart ,det är ju det jag säger.Tyckte bara att du fick lite mycke humör i dina inlägg.Men det kanske är helt fel.
Ja nu håller jag med digcorzette skrev:ber om ursäkt om jag låter "hård" men jag har varit med om att "en annan person" tog sej friheter om min häst. Den gången inte ens mitt KÄNSLIGA sto utan ett "vanligt" halvblodsto...
När jag kom ut till stallet så var tom HON genomkyld å som tur var redan intagen av andra i stallet som insåg att det skulle sluta tråkigt annars... Bara för att hon som släppte ut min häst inte tyckte jag hade "rätt" täcke på min häst utan bytte från ett regntätt täcke till ett vanligt bomullstäcke... Hästen var intagen minst en halvtimme innan jag kom men skakade fortfarande av köld när jag kom...
Och i detta fall visste tjejjen om att de skulle va skitväder på dagen men tyckte ändå hon "hade rätt" att byta täcke på min häst...
Dvs jag har svårt att ta att "andra" hänger upp sej på om jag (och andra) har täcken på våra hästar i (enligt dem) tid och otid... Mina hästar har aldrig varit förkylda eller dyligt och jag betvivlar att de "dör" av att jag har ett täcke mer än "andra"...
Självklart går även mina hästar ute utan täcke vid + 20 grader och gassande sol... Ja tom vid REGN vid + 20 ... Men är det ca + 10 grader å regnet står som spön i backen en sommardag så åker de in i stallet så de kan komma undan... Å sen åker de ut när de torkat (med eller utan regntäcke beroende på hur väderprognosen ser ut !)
Har själv en shire med eksem men det är ju ett helt annat matrial än vanliga täcken .Men jag önskar ju naturligtvis att han skulle slippa.Men som sagt det är ju ett flugtäcke tunt luftigt och de vill ju gärna ha det på sigcorzette skrev:Har än inte sett en enda åsikt om "eksemtäcken" på isisar ...
VILKET DJURPLÅGERI det måste vara *IRONISK*
Dom hästarna har förmodligen,OBS,inte täcke på sig på vintern annat än i nödfall.tittilo skrev:Har själv en shire med eksem men det är ju ett helt annat matrial än vanliga täcken .Men jag önskar ju naturligtvis att han skulle slippa.Men som sagt det är ju ett flugtäcke tunt luftigt och de vill ju gärna ha det på sig
Embla_fixa skrev:en fråga hur kan hästen rulla sig i blöt lera när det är nästan minus grader då borde marken vara fryst