Sv: fattar inte hur dum man får va!
Jag har astma och täckar inte! Däremot finns mycket bra munskydd vid dammiga hästar och fällande hästar och det fungerar bra för min del...liksom för en bekant med svårare astma än jag har... Annars står jag ute med vinden i ryggen om problemen dyker upp.
lizzie skrev:Jovisst är det skönt för hästarna att få gå utan täcken när det är fint väder. MEN det är inte så trevligt att försöka borsta bort ett tjockt lager med lera OM man har problem med astma!!
Det finns faktiskt kanske en anledning till att man väljer att ha ett tunt regntäcke på sin kuse om det är lerigt i hagen. Även om hästen EGENTLIGEN mycket väl klarar sig finfint utan täcke.
Jag själv är ingen täckesmonster, utan min pålla klarar sig mycket bra utan täcke. MEN när det är som lerigast i hagen får damen finna sig i att ha ett tunnt regntäcke på sig. Jag har ingen lust att få ett astmaanfall när jag borstar damen... :smirk:
Nu när det är torrt och fint i hagen så gör det inget om hon rullar sig. Det dammet går bra att borsta bort. Men tjock ingrodd lera... det är INTE kul för luftrören...
/Lizzie
Jag har astma och täckar inte! Däremot finns mycket bra munskydd vid dammiga hästar och fällande hästar och det fungerar bra för min del...liksom för en bekant med svårare astma än jag har... Annars står jag ute med vinden i ryggen om problemen dyker upp.