Andrahandsuthyrning

Glimra

Trådstartare
Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och inte mitt la jag över den initiala kontakten på hen. Ingen hen har varit i kontakt med har någon koll på om vi får eller hur det går till. Jag skrev nu till en styrelsemedlem och fick som svar att det borde vara okej eftersom det är ett tillfälle boende och att jag ska kontakta vår vaktmästare :confused: Jag förstår inte vad det är vår vaktmästare förväntas göra i situationen. Jag skulle vilja ha ett skriftligt godkännande för att vara säker på att det inte blir ord mot ord.

Ni som har hyrt ut bostadsrätt i andra hand, hur har det gått till med kontakt av styrelse och hur har det "gått till"?

Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och inte mitt la jag över den initiala kontakten på hen. Ingen hen har varit i kontakt med har någon koll på om vi får eller hur det går till. Jag skrev nu till en styrelsemedlem och fick som svar att det borde vara okej eftersom det är ett tillfälle boende och att jag ska kontakta vår vaktmästare :confused: Jag förstår inte vad det är vår vaktmästare förväntas göra i situationen. Jag skulle vilja ha ett skriftligt godkännande för att vara säker på att det inte blir ord mot ord.

Ni som har hyrt ut bostadsrätt i andra hand, hur har det gått till med kontakt av styrelse och hur har det "gått till"?

Det är du som ska ansöka om andrahandsuthyrning, inte tilltänkt hyresgäst.
Skicka in en formell ansökan till styrelsen. Blanketter finns att ladda ner på nätet om föreningen inte har något speciell blankett som de föredrar.

Det är du som ska ansöka om andrahandsuthyrning, inte tilltänkt hyresgäst.
Skicka in en formell ansökan till styrelsen. Blanketter finns att ladda ner på nätet om föreningen inte har något speciell blankett som de föredrar.
Jag är medveten om det. Det var inte min fråga. Jag har ju haft kontakt med min egen styrelse och de har inget system för sånt här. Frågade om skriftligt och han jag pratade med sa att det inte behövs.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 063
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 252
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama