Promenadskor vinter

Bluefish

Trådstartare
Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni promenerar i snö, kyla och slask? De ska hålla tätt hela dagen även om de blir fulla i snö på morgonen och ha någon modell med större tåbox. Har lite svårt att hitta lämpliga skor när jag går såpass mycket dagligen som är skonsamma mot benhinnorna. Använder idag Haglöfs vandringskängor vid skog och mark men då måste jag ta löparskorna ett par dagar för att inte förgås alldeles och det går ju snart inte längre, kallt och blött fort. Vinteranpassade löparskor känns inte tillräckligt varmt när man enbart går, någon sorts foder lär mina frusna fötter uppskatta.

Jag är väldigt nöjd med mina Viking Villrein Mid GTX. Äkta läder av bra kvalitet, så med lite regelbunden omsorg med fett håller de sig torra även om man måste klafsa genom diken eller gå länge i blött gräs. Lätta, god stötdämpning och grovmönstrad sula som ger bra grepp.

Tycker de är mycket lättare och bekvämare än andra vandringskängor i samma klass.

Jag växlar mellan gummistövlar (LeChameau Vierzonord) och kängor (Crispi Titan). Har gummistövlar ner till några minus, därefter kängorna. Både för promenader och jaktdagar. Ska jag hålla kurs eller stå på pass, dvs där jag står still mycket, tar jag kängorna även om det inte är flera minus.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka